Egy rejtélyes bolygó bujkálhat a Naprendszerünkben

Illusztráció.

Egy rejtélyes bolygó bujkálhat a Naprendszerünkben

Eddig csak feltételezték a létezését, de hamarosan bizonyítékokat is találhatnak rá a kutatók.

A kutatókat már több mint egy évszázada foglalkoztatják a Neptunusz és az Uránusz pályájára a Naprendszerünk távoli részein ható különös gravitációs erők. Míg egyesek szerint egy, a Kuiper-övben megbúvó kilencedik bolygó – amelyet gyakran X-bolygónak" neveznek – magyarázatot adhat a furcsa jelenségekre, más szakemberek visszautasították ezeket az elméleteket.

A napokban azonban egy nemzetközi kutatócsoport új magyarázattal állt elő: egy bolygó méretű objektum az Oort-felhőben rejtőzhet, amely a Naprendszert körülvevő gömb alakú régió, és a gyanú szerint a Kuiper-övnél is távolabbra nyúló jeges objektumoknak ad otthont – számolt be róla a Futurism.

Ez is érdekelhet:Legalább 300 millió potenciálisan élhető bolygó lehet a Tejútrendszerben

Az új tanulmányukban a kutatócsoport azt sugallja, hogy a nagyobb törmelékdarabok több milliárd évvel ezelőtt egy bolygó méretű objektummá állhattak össze. Vagy egy másik rendszerből származó exobolygó ragadhatott a Naprendszer Oort-felhőjében, ami a kutatók szerint még valószínűbb.

Az óriásbolygók dinamikai instabilitása szinte mindenütt jelen van, és egy vagy több bolygó csillagközi térbe való kilökődésében csúcsosodik ki. Azt találtuk, hogy a bolygók egy része, amelyek egyébként kilökődtek volna, inkább az Oort-felhő üstökösökhöz hasonló, széles pályákon rekedtek

– olvasható a tanulmányban.

De a tudósok is elismerték, egyik elmélet sem túl valószínű: becsléseik szerint 0,5 százalék az esélye annak, hogy a Nap küldhetett egy bolygót az Oort-felhőbe, és hét százalék az esélye annak, hogy befoghatott egy Neptunusz-szerű bolygót, miután az kilőtték a saját csillagrendszeréből.

Olvasd el ezt is!Tényleg egy ősi bolygó maradványai rejtőznek a lábunk alatt?

Ez egy izgalmas elmélet, amely minden bizonnyal további kutatásokat fog eredményezni. Lehet, hogy több bolygó is rejtőzik a sötétben, jeges üstökösökkel keveredve? A NASA rámutat, hogy még egyetlen missziót sem indítottak z Oort-felhő felfedezésére, bár még mindig van rá esély, hogy a Voyager 1 és a Voyager 2 egyszer meglátogatja.