ágyban reggeliző nő

A reggeli rutinod az egész napod hangulatát meghatározza. Szerencsére van pár egyszerű dolog, amit már reggeli előtt megtehetsz, hogy jól induljon a napod!


Mindannyiunkkal előfordult már, hogy többször megnyomtuk a szundi gombot, mielőtt kétségbeesve kiugrottunk az ágyból, hogy a reggelit is kihagyva elrohanjunk a munkahelyünkre. Talán nem is vagy tisztában vele, hogy a reggeli rutinod meghatározhatja az egész napod hangulatát. Összeszedtük azt az 5 egyszerű dolgot az EatingWell cikkének segítségével, amit még reggeli előtt megtehetsz, hogy remekül induljon a napod!

​1. Meditálj!

A meditáció remek módja annak, hogy jól kezdd a napod. Koncentrálttá tesz, ami segít elérni az aznapi céljaidat. Lecsendesíted vele az elmédet, és nyugtató, pozitív gondolatokkal töltöd meg. Az American Family Physician 2019-ben megjelent cikke szerint a meditáció segít enyhíteni a szorongás és a depresszió tüneteit, és javítja az alvásminőséget.

​2. Szakíts időt az edzésre!

j\u00f3g\u00e1z\u00f3 n\u0151

Fotó: Raphael Nast / unsplash

Kicsit lomha vagy az ébredésekkor? A reggeli edzés garantáltan energikussá tesz, és feldobja a hangulatodat! Sőt, több energiát is ad, mint egy csésze kávé vagy energiaital. A reggeli edzés javítja a figyelmet, a vizuális tanulást és a döntéshozatalt. Lehet akár egy könnyedebb jóga, séta, de akár spinning vagy futás is, bármilyen típusú mozgás segít.

​3. Igyál egy pohár vizet!

Előfordulhat, hogy reggel dehidratált vagy. Ajánlott minél előbb pótolni a vízveszteséget, a megfelelő folyadékbevitel hiánya veszélyeztetheti az éberséget, az energiaszintet és a kognitív teljesítményt. Ha a napot egy pohár vízzel kezded, az remek emlékeztető arra, hogy egész nap hidratált maradj.

​4. Szánj egy kis időt a családra!

anya a kisl\u00e1ny\u00e1val

Fotó: Paige Cody / unsplash

A családdal és a közeli barátokkal való kapcsolattartás szintén feldobja a hangulatod. Legyen szó akár közös reggeliről, telefonhívásról, jó reggelt SMS-ről, vagy akár egy személyes látogatásról, a családdal vagy a barátokkal való beszélgetés segít megnyugodni, és fokozza a mentális energiád.

​5. Hozz létre tennivalólistát!

Mindannyiunknak vannak olyan napjai, amikor milliónyi tennivalónk van, és úgy érezzük, nincs elég óra a napban, hogy mindet elvégezzük. A stresszmentes naphoz próbálj meg teendőlistát készíteni. Ügyelj rá, hogy reális és elérhető célokat tűzz ki, és ne ess túlzásokba. A tételek áthúzása az egyik legfelszabadítóbb érzés a világon.

Ha csak néhányat választasz ki ezek közül a könnyen kivitelezhető reggeli rituálék közül, már akkor garantált, hogy nem lesz ballábal kelt reggeled.

A figyelmetekbe ajánljuk