
Olasz mágnesvasút reformálhatja meg a tömegközlekedést – videó!
Az olasz Ironlev által létrehozott mágneses vasút forradalmasíthatja a tömegközlekedést. Az idén márciusi tesztvezetés alkalmával az egytonnás prototípusuk 70 km/h sebességgel haladtak át a két kilométeres pályán.
Ez is érdekelhet: 623 km/h-s rekordsebességet ért el Kína legújabb csodavonata
A vállalat elmondása szerint semmiféle módosítást nem kellett tenni a sínpályával kapcsolatban. A videón jól kivehető, hogy a mágneses csúszkák által a jármű magától lebegett, közvetlenül kapcsolódva a hagyományos vasúti sínekhez. Ráadásul ehhez még mozdonyvezetőre sincs feltétlenül szükség – olvashatjuk a Drive Magazin cikkében.
Hogyan működnek a mágneses vasútak?
A maglev (magnetic levitation, magyarul mágneses lebegés) néven is ismert vonatokat a hagyományos kerekek helyett egy mágneses mező tartja a síneken. A szerelvény aljába beépített elektromágneseket pedig akkumulátorok látják el.
A taszítás pedig annak köszönhető, hogy a szerelvény alja és a sínek azonos pólusú mágnesekkel rendelkeznek.
Ehhez viszont eddig megfelelő sínpárokat és vonatkocsikat kellett építetni, amelyek igen drága beruházásokat eredményeztek. A közelmúltban azonban az itáliai vállalat addig végzett kísérleteket erős mágnesekkel, míg végül létre nem hoztak egy olyan vonatot, amely a már eleve létező síneken is képes közlekedni.
Ezt is olvasd el! 4+1 európai város, ahol nem kell fizetni a tömegközlekedésért
További pozitívum, hogy áram nélkül működik a vonat, így kevesebb energiát igényel, ráadásul a korábbi típusokhoz képest halkabb is.
Az Ironlev reméli, hogy vonatjuk kulcs lehet egy gazdaságosabb vasúti tömegközlekedés kialakításához. A cég a közeljövőben egy nagyobb méretű – hasonló technológián alapuló – vasúti kocsit fejleszt majd, amely közel húsz tonnát bír el, sebessége pedig átlépheti akár a 200 km/órát.