A China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) a napokban jelentette be, hogy új mágnesvonata a tesztek során 623 km/h-s sebességgel száguldott. Az állami tulajdonú vállalat szerint ez a leggyorsabb sebesség, amelyet valaha elért egy kötöttpályás jármű.
A CASIC az űrhajóktól kezdve a földi közlekedési eszközökig bezárólag sokmindent tervez, fejleszt és gyárt. A közelmúltban a vállalat leginkább azonban egy feladatra koncentrált: egy, a kínai Shanxi tartományban található létesítményben megépített egy nagyjából 2 kilométer hosszú vákuumcsőszakaszt, ahol T-Flight nevű szerelvényüket tesztelték.
Ezt is olvasd el! Pöfögés helyett száguldás: világ öt leggyorsabb vonata
A rekorder, nagysebességű repülőnek becézett mágnesvasút túlszárnyalta a japán L0 sorozatú vonat által tavaly elért legnagyobb gyorsaságot, amely 603 km/h volt.
Hogyan is működik a vonat?
Amint a nevéből is kitűnik, a vonórendszer mágnesek segítségével tolja fel a vonatot a sínekről, és hajtja előre. Ez azt jelenti, hogy a vonat lebeg a sínek felett pár milliméterrel, és egy légpárnán halad.
Így a mágnesvasút egyszerre gyorsabb és csendesebb, mint a hagyományos vonatok. Mivel nem okoznak közvetlen károsanyag-kibocsátást, a környezet számára is jóval kedvezőbbek.
Kínában, Dél-Koreában és Japánban már használnak mágnesvasutakat, de ezek lassabb sebességgel közlekednek a most teszteltnél.
Ez is érdekelhet: 5 ország, ahová már a vonatozás miatt is megéri elutazni
A CASIC úgy nyilatkozott, hogy elégedett a T-Flight legutóbbi tesztjével – hozzátéve, hogy a második fázisában a pályát 60 kilométerre fogják meghosszabbítani, hogy a mágnesvasút még nagyobb sebességet érhessen el.
A vonat végsebessége a következő hónapokban karcolhatja akár a közel 1000 km/h-t is.
Összehasonlításképpen: jelenleg a leggyorsabb repülőgép, a Boeing 747-es csúcssebessége 1050 km/h.