Egy Shinkansen-típusú vonat.

Napjainkban a vonattal való közlekedés egyre népszerűbb, ami nagyban köszönhető a rendkívül nagy sebességgel közlekedő szerelvényeknek, amelyek nem csak a gyorsaságuk, hanem a környezetre gyakorolt hatásuk miatt is rendkívül kedvezőek. Az alábbi cikkben a világ öt leggyorsabb vonatát mutatjuk be.


5. Haramain Western Railway: 349 km/óra

A Mekka-Medina nagysebességű összeköttetés Szaúd-Arábia legszentebb városai között húzódik, és 2018-ban készült el teljesen. Az útvonal teljes hossza két és fél óra, míg autóval ugyanez a táv 5 órát tesz ki.

4. Az Italo és a Frecciarossa: 354 km/óra

Egy Italo nagysebess\u00e9g\u0171 vonat.

Giorgio Cosulich/Getty Images

Olaszország folyamatosan párbajozó vasúttársaságai, az NTV és a Trenitalia egy-egy olyan nagysebességű vonattal büszkélkedhetnek, amely Európa leggyorsabbjaként holtversenyben képes az ország nagy részén sokkal gyorsabban szállítani az embereket, mintha azok autóba ültek volna. A Milánóból Párizsba közlekedő, hat órán át tartó nemzetközi útvonal olyan népszerűnek bizonyult, hogy a Trenitalia növelte a napi járatok számát. A Frecciarossa, vagyis a „vörös nyíl" a 2015-ös milánói Expo 2015 során mutatkozott be.

3. Shinkansen H5 és E5: 360 km/óra

Egy Shinkansen-t\u00edpus\u00fa vonat.

Fikri Rasyid/Unsplash

A Hikari egy nagysebességű vonatot indított Tokió és Oszaka között még 1964-ben, hogy csökkentse az utazási időt az ország két legnagyobb városa között. A közel hét órás menetidő mindössze négy órára redukálódott ezáltal.

2. Fuxing Hao CR400AF/BF: 400 km/óra

A Fuxing Hao név megfiatalítást jelent, és mindkét vonattípus saját becenevet kapott: A CR400AF a Delfin kék, a CR400BF pedig az Arany Főnix. (A CR a China Railway rövidítése.) Mindkettő alig kevesebb mint öt óra alatt 556 utast szállít Peking déli és Sanghaj Hongqiao állomása között, ami könnyedén megfelezi a két megapolisz közötti hagyományos, párhuzamos vasútvonal közel 10 órás menetidejét.

1. Shanghai Maglev: 431 km/óra

Egy Shanghai Maglev.

Getty Images

A világ leggyorsabb vonata nem a legújabb, nem a legcsillogóbb, és még csak nem is az, amelyre a legdrágább a jegy. A Maglev 50 jüant (kb. 3000 forint) számol fel személyenként (vagy ennek dupláját a valamivel tágasabb fülkébe szóló VIP-jegyért), és közel 31 kilométert tesz meg a sanghaji Pudong nemzetközi repülőtér és a Sanghaj külvárosában található Longyang metróállomás között.

A figyelmetekbe ajánljuk