​Lábak a falon – sokan erre esküsznek, de vajon tényleg jobban alszunk ettől a póztól?​

A Lábak a falon póz, egy olyan pihentető jógapóz, amely rengeteg egészségügyi előnnyel jár, ezért rendkívül népszerű választás a relaxálni vágyók körében. Próbáld ki te is!



A csípőd alá párnát, összehajtogatott takarót helyezz. A magasabb támasz használata nagyobb rugalmasságot igényel, ahogy az is, ha a csípődet közelebb helyezed a falhoz. Ennek megfelelően állítsd be, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb helyet. Hajlítsd be a térdeid, amennyire csak akarod, és ha ez kényelmes, akár egy párnát is rakhatsz a térdeid és a fal közé. De ugyanúgy fejed és a nyakad alá is tehetsz párnát vagy összehajtogatott takarót.

A pratyahara néven ismert gyakorlatban a figyelmed befelé irányításához érdemes eltakarni a szemed egy maszkkal vagy párnával.

Ülj jobb oldallal a fal mellé, hajlított lábakkal, megtámaszkodva a tenyereden vagy az alkaron, és innen emeld a lábakat a falra, úgy, hogy a két sarkad támaszkodjon a falon. A két kart pihentesd a törzs mellett, tenyérrel fölfelé, és maradj a pózban minimum 5, maximum 20 percig. Amikor pedig végeztél, told el magad a faltól, engedd le a lábakat, és háton fekvésben pihenj kicsit, majd oldalra gördülve ülj fel.

Ennek a póznak a segítségével pedig enyhítheted a fejfájásodat és deréktáji feszülést, növelheted az energiát, elősegítheted a nyirokáramlást, kezelheted a visszereket. A lábak a falon póznak tehát jó néhány egészségügyi előnye is van, amiért érdemes elvégezni egy héten többször is.

(Health Line)

A figyelmetekbe ajánljuk