Földönkívüliekre utaló jeleket találhattak a Csendes-óceánban

Avi Loeb, a Harvard fizikusa szerint egy 2024-ben történt meteorbecsapódás földönkívüli civilizációra utaló nyomokat rejthet.

Avi Loeb, a Harvard fizikusának neve ismerős csenghet, hiszen általában az ő nevéhez köthetők a legújabb idegen civilizációk utáni kutatások. Most azonban mindenki kedvenc földönkívüli-vadásza visszatért egy újabb elmélettel: úgy véli valódi bizonyítékot talált egy lezuhant idegen űrhajóról – számolt be a Dazed.

Ez is érdekelhet: Az idegenek kvantumkommunikációt használhatnak a csillagközi beszélgetésre

Tavaly júniusban Loeb kis mágneses „gömböket", egészen pontosan meteoritbecsapódásokból származó lerakódásokat talált a Csendes-óceán azon részén, ahol 2014-ben egy IM1 nevű meteor becsapódott. Régóta gyanította, hogy ezt az idegen objektumot a Naprendszerünkön túli intelligens lények küldték, és most a leletek is alátámasztják ezt.

De miképp jutott ezekre a következtetésekre? Nos, a Boston Public Radio-nak adott nemrégiben adott interjújában elmondta, hogy minden munkája egyszerűen a tudományos módszert követi: anyagot gyűjt, elemzi annak összetételét, és a bizonyítékok alapján megfigyeléseket tesz.

Ebben az esetben eredményei felvetették annak lehetőségét, hogy az IM1 egy Voyager-szerű meteor lehetett, amelyet egy másik civilizáció készített mesterségesen. Loeb pedig összehasonlította a NASA által 1977-ben a mélyűrbe indított csillagközi szondával.

Mióta tavaly nyáron megjelentette tanulmányának első változatát, több tudós is élesen bírálta Loeb állításait. Szkeptikusok szerint valójában ezeket a leleteket emberek hozták létre, a nukleáris kísérletekből származó radioaktív sugárzás eredményeként. Egy másik, 2023 októberében megjelent tanulmány pedig egy még hétköznapibb eredetet javasolt: futurisztikus anyag, nem más mint szénhamu.

A harvardi tudós azonban új kutatásával igyekszik meggyőzni a kétkedőket.

Összehasonlítottunk 55 elemet a periódusos rendszerből a különleges gömbökkel, amelyeket találtunk. És ez egyértelműen egy teljesen más anyag

– magyarázta.

Olvasd el ezt is! A féreglyukak vezetnének el az idegenekhez?

Loeb először 2017-ben került a nemzetközi címlapokra, amikor – sok más tudós mellett – azt állította, hogy az 'Oumuamua nevű szokatlan csillagközi égitest valójában egyfajta idegen technológia lehet, amely a Földet figyeli, miközben elhalad bolygónk mellett. A jelenséggel kapcsolatos viták a mai napig dúlnak, Loeb pedig azóta megalapította a Harvardon a Galileo Projectet, hogy a földönkívüli élet további jelei után kutasson.