Föld.

Egy tudós kiderítette, látják-e az épületeinket az idegen civilizációk

Vajon az idegen civilizációk látják a Föld különböző építményeit? Egy kutatás erre a kérdésre kereste a választ.

Egy új tanulmányban Z. Osmanov, a Földönkívüli Intelligencia Kutatása (SETI) kutatója arra próbált rájönni, hogy az idegen civilizációk nagyobb teljesítményű teleszkópjai képesek lennének-e észlelni a bolygónkon található komplex építményeket – írja az IFL Science.

Mivel a kérdés a társadalmunk civilizációval való azonosítása, a fő hangsúlyt a nagy hajók, épületek, űrszatellitek stb. keresésére kell helyezni. Az ilyen leletek könnyen azonosíthatók mesterséges építményekként. Ebből a célból természetes, hogy a megfelelő tárgyakról visszavert látható fényre összpontosítunk

– írja Osmanov a tanulmányban.

Ez is érdekelhet: Egy messzi-messzi galaxisban – Van-e élet a Földön kívül?

A szakember szerint fontos megjegyezni, hogy attól még, hogy egy esetleges idegen civilizációról beszélünk, őket is korlátozzák az univerzum törvényei. Emellett Osmanov szerint ahhoz, hogy egy távoli bolygón lévő épületeket és építményeket fel lehessen fedezni, valószínűleg több szögből kell megnézni azokat.

Ahelyett, hogy nagy, csillagászati méretű teleszkópokat használnánk (bár egy ilyen lehetőség sem zárható ki), alkalmazhatjuk a hosszú bázisvonalú optikai interferometriát, legalább két, hatalmas távolsággal elválasztott teleszkóp használatával

– folytatta.

Osmanov az I. és II. típusú civilizációk képességeire összpontosított a Kardashev-skálán. Az I. típusú civilizációk olyan feltételezett idegen társadalmak, amelyek képesek a bolygójukon a gazdatest csillagukból származó összes energiát hasznosítani, míg a II. típusú civilizációk magának a gazdatest csillagnak a teljes energiáját képesek hasznosítani.

Azt találtuk, hogy a maximális távolság, ahol egy 10 méteres hosszúságú szerkezet térbeli felbontása lehetséges, 3000 ly [fényév] nagyságrendű

– magyarázza a tanulmány.

A tudós ezután hozzátette, úgy véli, hogy körülbelül 650 idegen civilizáció lehet elég közel ahhoz, hogy észlelje épületeinket és építményeinket – már ha bárki is keresi azokat.