Egy idegen űrhajó az égen.

Nem mindennap fordul elő, hogy egy jelentős kutatóintézet tudósai nagyszabású állításokat tesznek egy földönkívüli civilizációval való lehetséges első kapcsolatfelvételről.

Kínai tudósok egy csoportja – akik távoli exobolygókat vizsgálnak – azt állítják, hogy „gyanús jeleket" találtak, amelyek egy földönkívüli civilizációra utalhatnak – írja a Science and Technology Daily, a Kínai Tudományos és Technológiai Minisztérium hivatalos lapja. De óvatosságra intenek addig, amíg megvizsgálják az eredményeket.

Annak a lehetősége is nagyon nagy, hogy a gyanús jel valamilyen rádiózavar, és ezt tovább kell erősíteni vagy ki kell zárni, ami hosszú folyamat lehet

– mondta a lapnak Zhang Tongjie, a China ET Civilization Research Group vezető tudósa.

A tudósok a szokatlan keskeny sávú jeleket a Délnyugat-Kínában található, gigantikus, földönkívüliekre vadászó rádióteleszkóp, az ötszáz méteres apertúrájú gömbtávcső (FAST) 2019-es adatainak feldolgozása során találták, amely történetesen a legnagyobb a maga nemében az egész világon.

Bár az állítás nyilvánvalóan grandiózus, a kutatók gyorsan rámutattak, hogy egyszerűbb magyarázat is lehet a jelekre. Emellett ezeket a kijelentéseket kezeljük óvatosan, hiszen egyelőre még nem láttunk sem tudományos publikációt, sem szakértői véleményt.

A fenntartások ellenére a csapat már most izgatottan várja a potenciálisan világmegváltó felfedezés megerősítésének lehetőségét – vagy persze elutasítását.

Alig várjuk, hogy a [FAST teleszkóp] elsőként fedezze fel és erősítse meg a földönkívüli civilizációk létezését

– mondta Tongjie a lapnak.

De van egy másik nagy probléma is, ami útjába állhat annak, hogy a csapat megerősítse, valóban megtörtént az első kapcsolatfelvétel: a zsúfolt menetrend.

Peng Bo, a Nemzeti Csillagászati Obszervatórium kutatója elmondta a lapnak, hogy szerinte a gyanús jelek valószínűleg idegen eredetűek, de nincs idejük azonosítani azokat.

Frissítés: A Bloomberg információi alapján a szóban forgó beszámoló nemrégiben lekerült a Science and Technology Daily-ről, azaz nem valószínű, hogy a kínai tudósok idegen életformák rádiós jeleit fogták be.

Forrás: Futurism