A Hold felszíne
Fotó: NASA/Unsplash

A Holdba csapódó kínai űrszemét egy rejtélyes csomagot szállított magával

2022 márciusában egy kínai űrszemét-darab csapódott a Holdba, amely kettős krátert hagyott a felszínen. Egy új tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy ezeket a keletkezett bemélyedéseket valami szokatlanul nehéz tárgy okozhatta.

Új tanulmányukban az Arizonai Egyetem tudósai kifejtették, hogy kutatásaik alapján aligha kétséges, hogy a 2022 márciusában a Holdba csapódott tárgy egy, a kínai Long March 3C rakétahordozóból származó törmelék volt.

Ezt is olvasd el! Tényleg egyre távolabb van tőlünk a Hold? A kutatók kiderítették!

A kutatók 2015-ben ugyan már észlelték, hogy egy űrbéli objektum ütközési pályán van az égitesttel, azt nem tudták, ki okolható emiatt.

A csillagászok eleinte azt hitték, hogy a SpaceX Falcon 9 hordozórakétája lehet az, de végül rájöttek, hogy a kínai Csang'e holdjáró küldetés-hordozórakétája volt. Kína azonban tagadta ezt az állítást.

Ez a mostani vizsgálat viszont megerősítette ezt a korábbi feltételezést. Továbbá a kínai rakétatörmeléken túl a kutatócsoport most arra a következtetésre is jutott, hogy a hátrahagyott furcsa kettős kráter arra utal, hogy valami mást is szállított az elszabadult űrszemét – írja a Futurism cikke.

Ez is érdekelhet: Történelmi pillanat: itt van India első képe a Hold déli sarkáról

A Long March 3C fell\u00f6v\u00e9se ut\u00e1n p\u00e1r pillanattal

A Long March 3C fellövése után pár pillanattal

Fotó: Getty Images

Konkrétan a kutatók megfigyelései a kínai rakétával kapcsolatban arra utaltak, hogy valami nehéz tárgyat erősíthettek hozzá, ami miatt szokatlan módon az űrben forogni és bukdácsolni kezdett, mielőtt lezuhant volna.

Bármi is kapcsolódott a megsemmisült rakétához, úgy tűnik, elég nagy volt ahhoz, hogy ellensúlyozza a két 1200 kilós hajtóművet.

Fogalmunk sincs, hogy mi lehetett az, szerintünk talán egy extra tartószerkezet, vagy egy kiegészítő műszer. Valószínűleg soha nem fogjuk pontosan megtudni az igazságot

fejtette ki Tanner Campbell, az Arizonai Egyetem űrkutatással foglalkozó doktorandusza.