étrend

Ez az első számú hiba, amit mindenki elkövet a diétája során –  állítja a szakértő

Sokak szerint a diéta-ipar növekedésének egyik oka az, hogy a gyakran alkalmazott taktikák nem fenntarthatóak, és a vásárlók újra és újra visszatérnek egyes étrendekhez. Még ha az új diéta elkezdésének oka nem is a fogyáshoz kapcsolódik, akkor is sokan elkövetnek egy hibát. Ez a gyakori jelenség azonban orvosolható.


Egy új étrend elkezdésének különféle okai lehetnek, ám van egy hiba, amit a legtöbb ember ilyenkor elkövet, függetlenül attól, hogy milyen diétát választ. Sarah Anzlovar dietetikus szerint a legfőbb probléma az emberek hozzállásában, a mindent vagy semmit mentalitásban rejlik.

Ez is érdekelhet: Egy módszer, amihez diétázni sem kell, hogy beinduljon a fogyás

Sokan kezdenek olyan diétába, amely nem nyújt rugalmasságot arra az esetre, ha a dolgok nem úgy mennek, ahogyan azt eltervezzük. A legtöbb népszerű diéta a tömegek számára készül, nyilvánvalóan anélkül, hogy figyelembe vennék az egyéneket és a személyes preferenciákat. Elvárás tehát, hogy az emberek alkalmazkodjanak egy-egy diéta tervéhez, szemben az ellenkezőjével.

Ez a gondolkodásmód pedig gyakran vezet ahhoz, hogy egyesek bénának és motiválatlannak érezik magunkat, ha a dolgok nem mennek egyből tökéletesen. Ezért kezdésként érdemes rugalmas, az életmódunkhoz könnyebben illeszkedő étrendi változtatásokat követnünk.

OlvasdtMég ha nem is a mindent vagy semmit mentalitással vágunk bele egy diétába, akkor is előfordulhat, hogy nem válik be a választott étrend. Egyes diéták sikertelenségének okai sokfélék lehetnek, és ami az egyik embernek beválik, az a másiknak nem biztos, hogy működik. A teljes kalóriabevitelt súlyosan korlátozó vagy akár egész élelmiszercsoportokat mindenféle egészségügyi indokok nélkül kiiktató diéták hosszú távon fenntarthatatlanok és egészségtelenek.

Sok népszerű diéta táplálékkiegészítőkre és drasztikus korlátozásokra támaszkodik, hogy követői gyors eredményeket (azaz fogyást) lássanak. Sokan azonban nem tudják fenntartani ezeket az eredményeket, ami teljesen magától értetődő.

Ez is érdekelhet: Próbáld ki te is a boldogság-diétát!

Hosszú távon egyik sem fenntartható, és ha nem tudjuk örökké csinálni, akkor nyilvánvalóan az eredmény sem marad meg.

– tette hozzá a szakértő.

Nincs egyetlen étrend vagy életmódváltás, amely mindenki számára a legjobb lenne, ha az egészségügyi célok eléréséről van szó. Mivel a megközelítésnek egyénre szabottnak kell lennie, a legjobb, ha olyan stratégiákat veszünk figyelembe, amelyek elérhetőek és fenntarthatóak. Illetve érdemes apró, egyszerű változtatásokkal kezdeni.

Így ahelyett, hogy egyszerre próbálnánk átformálni az étkezésünket, azt javaslom, hogy egyszerre csak egy-egy új szokást vezessünk be. Gyakoroljuk addig, amíg igazán jól nem megy, majd építsük egyik szokást egy másikra

– mondta Anzlovar.

(EatingWell)

A figyelmetekbe ajánljuk