5 tipp az időjárás-érzékenység tüneteinek csökkentésére

Vannak, akik érzékenyebben reagálnak az időjárás változásaira, mint mások, de pár trükk segítségével az ő tüneteik is csökkennek.


Mik lehetnek az időjárás-érzékenység tünetei, és mit tehetünk ellenük hosszú távon? Most eláruljuk mindezt a women’s alphabet cikkének segítségével.

​Mi az időjárás-érzékenység?

Testünk reagál a hőmérséklet-változásra, szervezetünk újra és újra alkalmazkodik a külső körülményekhez, a vegetatív idegrendszer kompenzál. Vannak, akik érzékenyebben reagálnak ezekre a változásokra, mint mások, kiváltképp, ha ezek extrémek. Időjárás-érzékenységről akkor beszélünk, ha jelentősebb tünetek, például reuma, asztma vagy migrén állnak fenn, illetve erősödnek meg az időjárás hatására.

​Az időjárás-érzékenység tünetei

inszomni\u00e1ban szenved\u0151 n\u0151 \u00fcl az \u00e1gy\u00e1n

Ben Blennerhasset / unsplash

Az erős időjárás-ingadozások hatással vannak az egészségre: zúg a fejünk, fáj a térdünk, a hangulatunk a mélyponton van. Az időjárással kapcsolatos panaszok tünetei azonban nagyon különbözőek lehetnek. A leggyakoribb panaszok közé az alábbiak tartoznak:

  • Csont- és hegfájdalom
  • A lendület elvesztése
  • Ízületi fájdalom
  • Szédülés
  • Álmatlanság
  • Ingerlékenység
  • Az alacsony vérnyomású embereknél keringési problémák

​Az időjárás hatásai

Az Alpokból érkező meleg őszi szél hatására többen migrénre panaszkodnak. A szakértők úgy vélik, hogy ezért a szferikusok a felelősek, azaz azok az elektromágneses impulzusok, amelyek elektromos kisülésekből, például zivatarokból erednek. Eddig azonban az időjárás-érzékeny emberekre gyakorolt hatásukat nem sikerült teljes mértékben bizonyítani.

​5 tipp időjárás-érzékenység esetén

vizet iszik egy n\u0151 \u00fcvegpoh\u00e1rb\u00f3l

Fotó: Giorgio Trokato / unsplash

  1. Eddzük az ereket szaunával vagy a Kneipp-fürdővel
  2. Keményítsük meg a testet: a legjobb, ha minden nap kimegyünk a friss levegőre, még rossz időben is, így a szervezet újra megtanul alkalmazkodni a hőmérséklet-változásokhoz
  3. Az olyan állóképességi sportok, mint a gyaloglás vagy az úszás szintén edzenek, és biztosítják a jó közérzetet
  4. Igyunk sokat, ha gyenge a keringésünk, különösen a hőmérséklet emelkedésével
  5. Télen fogyasszunk több energiát, és kiegyensúlyozott, vitaminokban gazdag ételeket


A figyelmetekbe ajánljuk