Egy villa, amire rá van tekerve egy mérőszalag.

Egy 14 napos diétaszünet 50 százalékkal növeli a fogyást – derült ki egy friss kutatásból.


Azok, akik néhány hétig szünetet tartanak a fogyókúrában, hosszú távon is könnyebben tartják meg a fogyásukat. A fogyókúrás szünet azért előnyös, mert a szervezet természetes módon hozzászokik a fogyókúra során az alacsonyabb kalóriaszinthez. Ez az anyagcsere lelassulását okozza.

A szünet azonban újra a normális szintre emeli az anyagcserét, így megnő a kalóriaégetés üteme.

Nuala Byrne professzor, a tanulmány első szerzője kifejtette:

Amikor fogyókúra során csökkentjük az energia- (étel-) bevitelünket, a nyugalmi anyagcsere a vártnál nagyobb mértékben csökken; ezt a jelenséget „adaptív termogenezisnek" nevezzük – így nehezebben érhető el a fogyás. Ez az „éhségreakció" – ami egy olyan túlélési mechanizmus, amely a múlt évezredekben segített az embereknek túlélni, amikor az élelmiszerellátás nem volt egyenletes – most hozzájárul a növekvő derékbőségünkhöz, amikor az élelmiszerellátás sokkal jobban működik.

A vizsgálatban 51 olyan férfi vett részt, akik vagy folyamatosan diétáztak, vagy kéthetes szüneteket tartottak. A kutatást úgy állították össze, hogy mindkét csoport összesen ugyanannyit diétázott.

A vizsgálat végére a kéthetes szünetet tartó férfiak 30 kilót fogytak, szemben a folyamatosan diétázó csoport 20 kilójával. A szakaszos diéta lehetővé tette azt is, hogy a férfiak 18 kilóval több fogyást tartsanak fenn, mint azok, akik folyamatosan diétáztak.

Byrne professzor szerint azonban a rövidebb diétaszünetek nem olyan hatékonyak:

Úgy tűnik, hogy az ebben a tanulmányban alkalmazott diétás „szünetek" időtartamai kritikusak lehetnek a megközelítés sikeréhez. Bár további vizsgálatokra van szükség e szakaszos diétás megközelítés körül, a jelen vizsgálat eredményei előzetes támogatást nyújtanak a modellnek, mint a folyamatos diétával szemben a fogyás szempontjából jobb alternatívának.

Forrás: PsyBlog


A figyelmetekbe ajánljuk