Egy mérőszalag egy villán.

A húst nem tartalmazó étrendek lényegesen nagyobb súlycsökkenéssel járnak.


A vegetáriánus étrendet követők jellemzően körülbelül 4,4 kilóval többet fogynak, mint a húst tartalmazó étrendet követők. A vegán étrend még hatékonyabb a fogyás szempontjából, átlagosan 5,5 kilóval jobb eredmény érhető el, mint a húst fogyasztóknál.

A vegetáriánus étrend különösen hatékony a fogyás szempontjából, mivel sok gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonát és zöldséget tartalmaz.

A zöldségeknek és a teljes kiőrlésű gabonaféléknek jellemzően magas a glikémiás indexük, ami azt jelenti, hogy nem okoznak vércukorszint-emelkedést. A gyümölcsök rostban gazdagok, és számos antioxidánst és ásványi anyagot tartalmaznak, amelyek természetes módon védik a szervezetet.

A rostok segítenek lelassítani a gyomorból távozó táplálék sebességét, ami megakadályozza az éhségérzet kialakulását. A több rost fogyasztását a kutatások többször is összefüggésbe hozták a fogyással.

A következtetések 12 különálló, összesen 1151 résztvevőt érintő tanulmány áttekintéséből származnak.

A tanulmányok mindegyike vegetáriánus étrendet folytató embereket hasonlított össze olyanokkal, akik továbbra is húst fogyasztva fogyókúráztak.

Kétféle vegetáriánus diéta létezik, írják a szerzők:

A vegetáriánus étrend két fő típusa a lakto-ovo-vegetáriánus étrend, amelyben a húsok kerülendők, de a tej és a tojás fogyasztása megengedett, valamint a vegán étrend, amelyben minden állati eredetű termék kerülendő.

A tanulmány szerzője így magyarázza az eredményeket:

Úgy tűnt, hogy a vegetáriánus étrend jelentős előnyökkel jár a testsúlycsökkentésben a nem vegetáriánus étrendhez képest. További hosszú távú vizsgálatokra van szükség a vegetáriánus étrend testsúlykontrollra gyakorolt hatásának vizsgálatához.


Forrás: PsyBlog

A figyelmetekbe ajánljuk