Egy ember áll a mérlegen.

A növényi alapú vegetáriánus étrendre való áttérés megduplázhatja a fogyást – derül ki egy friss kutatásból.


A vegetáriánussá válás nem csak a fogyással függ össze, hanem az izmokban lévő zsír csökkentésével az anyagcserét is javítja.

A vizsgálatban a kalóriaszegény diétát folytató, vegetáriánus étrendre áttérő emberek átlagosan 14 kilót fogytak, míg a cukorbetegség elleni diéta csak 7 kiló mínuszt jelentett.

A vegetáriánus étrenden élők arról is beszámoltak, hogy teltebbnek érezték magukat és több energiájuk volt.

Dr. Hana Kahleová, a tanulmány első szerzője elmondta:

Azt találtuk, hogy a növényi alapú vegetáriánus étrend hasznos eszköz mindenki számára, aki komolyan gondolja, hogy egészséges és karcsú maradjon, különösen a kor előrehaladtával.

A növényekre épülő étrend természetes módon gazdag rostokban, vitaminokban, ásványi anyagokban és fitokemikáliákban, ami miatt éhség és fáradtság helyett energikusnak és frissnek érezzük magunkat.

A vizsgálatban 72, 2-es típusú cukorbetegségben szenvedő ember vett részt.

Őket véletlenszerűen osztották be egy normál cukorbetegség-ellenes diétába vagy egy vegetáriánus étrendbe. Mindkét diéta a napi szükségesnél 500 kalóriával kevesebbel korlátozta az élelmiszer-bevitelt.

A vegetáriánus étrend gabonafélékből, hüvelyesekből, zöldségekből, gyümölcsökből és diófélékből állt. A résztvevőknek naponta egy adag alacsony zsírtartalmú joghurtot is megengedtek.

Hat hónap elteltével a vegetáriánus étrenden élők átlagosan 14 kilót fogytak, míg a cukorbetegség elleni diétát folytatók pedig 7 kilót.

Dr. Kahleová elmagyarázta a tanulmány eredményeit:

A vegetáriánus étrend bizonyult a leghatékonyabb fogyókúrának. Emellett azt is kimutattuk, hogy a vegetáriánus étrend sokkal hatékonyabb az izomzsír csökkentésében, így javítva az anyagcserét.

Ez a megállapítás fontos a fogyni vágyók számára, beleértve a metabolikus szindrómában és/vagy 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőket is.

Más tanulmányok kimutatták, hogy a vegetáriánus étrend akár 10 kiló súlycsökkenést is eredményezhet a hagyományos étrendhez képest.

Forrás: PsyBlog

A figyelmetekbe ajánljuk