Egyetlen étrendkiegészítő segítségével turbózhatjuk fel a fogyásunkat

A rosttartalmú élelmiszerek, például a gyümölcsök és zöldségek segíthetnek a testsúly és a hasi zsír csökkentésében. A rostokban gazdag étrendkiegészítő, a psyllium használata pedig mindezt fel is gyorsíthatja.


Már napi 10 gramm oldható rost hozzáadása is bizonyítottan 4 százalékkal csökkenti a hasi zsír mennyiségét. Az aktív testmozgás pedig 7 százalékra is növeli ezt a számot.

De sajnos nincs olyan csodatermék, amely önmagában képes eltűntetni a hasi zsírt. A szívbarát, rostban gazdag étrend fogyasztása azonban segíthet a csökkentésében.

A rostok segítenek a hasi zsír csökkentésében azáltal, hogy az emésztés során géllé alakulnak. Ennek eredményeképpen az ember teltebbnek érzi magát, ami egyéb előnyök mellett például megakadályozza azt is, hogy többet együnk. Hiszen nem érezzük magunkat éhesnek.

És ekkor jön szóba egy csodaszer. A nagy mennyiségű rostot tartalmazó psyllium, egy olyan növény, amelyet olykor-olykor élelmiszer-összetevőként használnak. Egy tanulmány pedig a psyllium-kiegészítés zsigeri vagy hasi zsírra gyakorolt hatását vizsgálta.

A kutatásban 45 egészséges serdülő vett részt, akik napi 6 gramm psylliumot vagy placebót kaptak. A fiatalok a kísérlet során szigorúan nem változtathattak az étrendjükön vagy az életmódjukon. Hat hét elteltével az eredmények azonban azt mutatták, hogy a psyllium szedése csökkentette a hasi zsírt és a „rossz" koleszterin szintjét.

A tanulmány szerzői így ismertették az eredményeket:

Adataink azt mutatják, hogy még egy viszonylag rövid beavatkozás keretében is a psyllium-kiegészítés javítja az LDL-koleszterinszintet és a pajzsmirigy zsír-gynoid zsír arányát. Ami

Ez pedig egyszerűen azt jelenti, hogy valóban látványos változás érhető el a psyllium szedését követően.

(PsyBlog)

A figyelmetekbe ajánljuk