A céget jelenleg 72 milliárdra taksálják már.
A Spotify felismerve a saját tartalom fontosságát, elkezdett keményen invesztálni a podcastekbe, például 100 millió dollárt fizettek Joe Rogan podcastjének exkluzív jogaiért. A stratégia bevált, ugyanis sose voltak még ennyire magasan a svéd streamingcég részvényei, jelenleg már 72 milliárd értékűre taksálják.
A Spotify előfizetőinek száma 2020 végére 155 millióra nőtt, 2021 végére pedig nagyjából 172 és 194 millióra saccolják ennek növekedését. Leginkább a növekedési potenciál az, ami igazán vonzó pénzügyileg a streamingóriásban. A stratégiájuk ugyanis nem az azonnali minél nagyobb profit, hanem a folyamatos terjeszkedés. Szerintük ugyanis még mindig gyerekcipőben jár az ipar.
A cég ugyanis a jövőben további 80 országban elérhetővé válik, ahol eddig nem volt az. Eddig főleg Ázsia nagyobb országaira, Amerikára és Európára fókuszáltak, a tervek szerint számtalan új előfizető fog érkezni a különböző ázsiai és afrikai piacokról. Például a 201 milliós népességű Nigériában még mindig nem elérhető.
Éppen ezért bár bevételi szempontból arra számítanak, hogy hosszútávon további egymilliárd új felhasználóval is bővülhet az ügyfélkörük, ha sikeresen elterjed a Spotify a tervezett további 80 országban is. A cél a minél gyorsabb terjeszkedés.
(Forrás: Billboard)