spotify telefonon
Getty Images Hungary

Berobbantotta a piacot a Spotify – soha nem hallgatták ennyien

Az Apple Music nem véletlen nem hozza nyilvánosságra az adatait – a Spotify-nak minden összejött.


Kifejezetten jól jött a Spotify-nak a pandémia okozta teljes leállás: a cég soha nem látott számokat produkál. A koronavírus-járvány mellett nagyot dobott a vállalaton, hogy megjelentek az orosz piacon is, amit minden idők legsikeresebb piacnyitásának nevezett a svéd vállalat.

A szeptember 30-ig tartó előző három hónap alatt elérték a 320 millió havi aktív felhasználót, akikből 144 millióan elő is fizettek az alkalmazásra. A harmadik negyedév összesített bevétele 2,29 milliárd dollár volt (nagyjából 700 milliárd forint), ami 14% -os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és 5%-osat a második negyedévi 2,22 milliárd dolláros összeghez képest.

A periódus népszerű megjelenései között volt Taylor Swift Folklore albuma, amivel a Spotify és az énekesnő rekordot állított fel a legtöbb napot a toplistán töltő női előadóknál , valamint a BTS első teljes angol nyelvű kislemeze, a Dynamite is rekorder a valaha volt legtöbbet hallgatott első napjával.

A jelentős reklámbevételeket is akasztott a cég: 41%-al megugrotta az előző negyedévét, 152 millió dollárról (nagyjából 45 milliárd forint) 216 millió dollárra (kb 65 milliárd dollár) ugrott vissza a bevétel. A svéd vállalat ezt részben a podcastok növekvő sikerével indokolta.

Az orosz piac mellett még további 12 országban startolt el az alkalmazás, ami várhatóan tovább fogja pörgetni a következő időszak bevételét. A legfrissebb adatok tovább erősítik a Spotify-t, mint a világ legnagyobb előfizetéses zeneszolgáltatását. A Spotify második számú versenytársa, az Apple Music ugyan egy éve nem frissítette az előfizetőkre vonatkozó adatait, de a legutolsó adatok szerint 60 millió előfizetővel jelentkeznek, szemben a Spotify 144 milliós fizetős táborával.

(Billboard)

A figyelmetekbe ajánljuk