Dollármilliókat veszített egy éjszaka alatt a Netflix

Dollármilliókat veszített egy éjszaka alatt a Netflix

A világ első számú streamingszolgáltatójára idén igencsak rájár a rúd. A vállalat részvényeinek értéke hatalmasat zuhant. Januárban a legnagyobb veszteséget könyvelték el a cég történetében, miután kiderült, hogy nem érték el a megszokott előfizetői számokat, most pedig ezt is sikerült „túlszárnyalniuk". Hiszen a 2022-es első negyedéves jelentésükből kiderült, hogy valójában 200 ezer előfizetőt veszítettek, és a következő negyedévben további 2 millió felhasználó elvesztésére számítanak.

Természetesen a részvényeseket nem igazán érdekelte ez a hír, és mivel eladták részüket, az árfolyam egyetlen nap alatt 35,1%-ot zuhant. Ez 54,4 milliárd dollár piaci értékvesztést jelent egy nap alatt. A januári találattal együtt a Netflix az elmúlt hat hónapban cégértékének 65%-át veszítette el.

Ennek pedig számtalan oka van. Egyrészt újra egy olyan világot kezdünk élni, ahol a Netflix-előfizetés már nem olyan fontos, mint két évvel ezelőtt, másrészt az alapvető szükségletek költségei világszerte az inflációnak köszönhetően megemelkedtek. Legvégül pedig számos olcsóbb streaming lehetőség van a kínálatban, mint például a Disney+, az HBO Max és az Apple TV+.

Most mihez kezd a Netflix?

Reed Hastings, a Netflix társ-vezérigazgatója elmondta, hogy többféle módon tervezik a helyreállítását, ám őszintén szólva egyik sem tűnik hatásosnak, sőt. Erősen fontolgatják a jelszómegosztás leállítását, amely a kezdetektől fogva beépült a szolgáltatásba, és a becslések szerint akár 100 millió háztartás használja így a Netflixet. De erősen fontolóra vették azt a lehetőséget is, amely reklámok nézésére kényszerítené felhasználókat, ami a legnagyobb öngól lenne a cég részéről.

Ám mindezek ellenére nem lehet elmenni amellett, hogy a Netflix még mindig a streaming-őrület elindítója, s jó néhány sikeres, saját gyártású produkciója,– mint például a Stranger Things – idén tér vissza. Így bolondság lenne őket számításon kívül hagyni.

Végszóként pedig nem túlzás azt állítani, hogy a cég sorsa tényleg azon múlik, hogy milyen döntéseket hoznak az elkövetkezendő hónapokban. Vajon minden egyes dollár után kapkodnak majd, amit a felhasználói élmény leértékelésének árán megszerezhetnek, vagy elkerülik ezt a kísértést, és inkább arra koncentrálnak, hogy a népnek okot adjanak a maradásra?

(SlashFilm)

A figyelmetekbe ajánljuk