Egy Netflix-logo.

Búcsút mondhatsz a megosztott Netflix-fiókodnak, kaphatsz viszont egy csomó reklámot

A Netflix az elmúlt évek legnagyobb változtatásait készül végrehajtani az üzleti modelljében. A vállalat 2022. első negyedévi eredménybeszámolóján Reed Hastings vezérigazgató két bombát is ledobott.


A Netflix egy évtized óta először veszített előfizetőket – egészen pontosan 200 000-et. Ez messze van attól a 2,5 millió előfizetőtől, amelyet a vállalat még három hónappal ezelőtt jósolt.

Érdemes megjegyezni, hogy a Netflix részben az ukrajnai orosz invázió miatt került a mínuszba az előfizetőinek számát illetően – 700 000 fiókot veszített, miután Oroszországban leállította szolgáltatásait. Mégis, még ha ezt a számlacsomagot figyelmen kívül is hagyjuk, a Netflix jóval elmaradt az előzetesen várt visszaeséstől.

A csökkenő növekedés leküzdése érdekében a Netflix a jelszómegosztás visszaszorítását tervezi, amit Hastings többször is pozitív dolognak nevezett.

A jelszómegosztás visszaszorítása nem okoz nagy meglepetést. Sok Netflix-felhasználó tudta, hogy ez előbb-utóbb bekövetkezik, de a vállalat még mindig elég gyorsan növekedett ahhoz, hogy ne tekintse azt jelentős problémának.

A cég valójában már néhány hónapja teszteli a jelszómegosztás visszatartó erejét. Ennek ellenére a vállalat egyik vezetője, Greg Peters a telefonbeszélgetés során jelezte, hogy a Netflix talán nem fogja teljesen megszüntetni a jelszómegosztást, hanem inkább megtalálja a módját, hogy pénzt kérjen érte az emberektől.

Ez arra utal, hogy a vállalat esetleg megosztott csomagot vagy kedvezményt kínálhat a jelszómegosztóknak, akik nem egy háztartásban élnek, bár Peters ezt nem részletezte.

Meglepőbb volt a második bomba: szinte biztosnak tűnik, hogy a Netflix a későbbiekben bevezet egy reklámokkal támogatott szintet.

Hastings elmondta, hogy a vállalat most már nyitott a reklámokkal támogatott előfizetések felé, miután évekig ellenezte azokat.

Bár a streaming-szolgáltatásoknál megszokott, hogy reklámokkal támogatott szintet kínálnak, ez drámai váltás egy olyan vállalat számára, amely a reklámok hiányát tette megkülönböztető jegyévé. Hastings az elmúlt években többször is cáfolta a Netflix reklámokkal támogatott modellre való áttérésével kapcsolatos spekulációkat.

Forrás: The Next Web

A figyelmetekbe ajánljuk