Szöul.

Meglepő, hogy épp ebben az országban költötték a legtöbb pénzt luxustermékekre

A Morgan Stanley kimutatása alapján nem New Yorkban vagy épp Párizsban költik a legtöbb pénzt különböző luxuscikkekre, hanem Ázsia egyik legdinamikusabban fejlődő országában, Dél-Koreában.


A befektetési bank kimutatása szerint a K-pop hazájában 2022-ben 24 százalékkal nőttek a luxuscikkekre fordított kiadások, ami 16,8 milliárd dolláros bevételt jelent, így tehát egy figyelemre méltó, 325 dolláros fejenkénti átlag jön ki, amivel a koreaiak megelőzik a kínai és az amerikai vásárlókat is.

A jelentés állítása szerint a kiadások növekedésének az a legfőbb – korántsem meglepő – indoka, hogy az emberek a luxusmárkák révén kimutathassák magas társadalmi-gazdasági státuszukat.

A kereslet jól tükrözi a koreai háztartások helyzetét. A Bank of Korea adatai szerint 2021-ben 11 százalékkal nőtt a háztartások átlagos nettó vagyona.

Ez is érdekelhet: 27 milliós számláját hagyta hátra Párizsban a szaúdi hercegnő

A dél-koreai költekezés pedig segített enyhíteni a rendkívül szigorú kínai COVID-politika okozta csapást egyes luxusmárkák számára. A Prada szerint a kínai korlátozások miatt 2022-ben 7 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalma, de a vállalat szerint a dél-koreai és délkelet-ázsiai erős teljesítmény megakadályozta, hogy a visszaesés nagyobb legyen.

Az országban növekvő kereslet miatt számos márka kifejezetten a koreai vásárlóknak címzett marketingkampányokat jelentetett meg. A Dior például nemrég közölte, hogy a BTS sztárja, Jimin lesz a luxusház új globális nagykövete, válaszul arra, hogy az ország ily mértékben hajtja az eladásokat.

Az olyan márkák, mint a Louis Vuitton és a Gucci, Japánban és Dél-Koreában kiadtak olyan új termékeket, amelyek világszerte még nem jelentek meg. A Richemont-csoport, amely a Cartier és a Piaget tulajdonosa, kijelentette, hogy a csoport legjelentősebb régiója az eladások tekintetében az ázsiai-csendes-óceáni térség, beleértve Dél-Koreát is, amely a csoport eladásainak 41 százalékát adta.

A Morgan Stanley mindezek mellett úgy látja, hogy a luxusmárkák dél-koreai teljesítménye jó előképe annak, hogy milyen lesz az újra megnyíló kínai piac.

Forrás: Robb Report

A figyelmetekbe ajánljuk