Az elmúlt években az autók egyik vagy másik alkatrészének vagy kiegészítőjének hibája miatt több nagy visszahívás is történt a gyártók részéről.
A Visual Capitalist adatszolgáltató vállalat szakértői utánanéztek, hogy összesen hány visszahívás miatt is kellett bosszankodniuk az elmúlt évtizedekben a vezetőknek.
Ez is érdekelhet: Banális hiba miatt hívnak vissza 23 ezer Ferrarit
Ez alapján az elmúlt 40 évben összesen 22 651 alkalommal hívták vissza a szervizekbe az egyes autókat, mert értékesítésük után hibát fedeztek fel bennük.
A visszahívások okai ily módon alakultak:
- 2303 esetben a hiba valamilyen felszereléssel volt kapcsolatos
- 442-ben a gumiabronccsal volt a gond
- 220-ban a gyermekülés valamelyik alkatrésze volt hibás
- 19 686 esetben a visszahívás az autó egyik elválaszthatatlan alkatrésze miatt történt.
Ha tovább olvasnál: Több, mint 50 ezer Teslát hívnak vissza tervezési hiba miatt
Fotó: Shutterstock
Ez a folyamat 2014-ben indult és az elmúlt években rohamosan nőtt. 2021-ben érte el a csúcsot 1093 visszahívással.
2007 óta figyelhető meg az a trend, hogy valamilyen elektronikus kiegészítő alkatrész hibásodik meg – ahogy egyre több vezetéstámogató elektronikát építenek az autókba egyre nagyobb eséllyel található köztük hibásan működő.
Az elmúlt 40 évben a Ford számai voltak a legmagasabbak 2022-ben, összességében pedig a General Motors autóit hívták vissza a legtöbbször.
Egyszer több millió autót kellett visszahívnia a cégnek a gyújtáskapcsoló hibája miatt.
Forrás: infostart