egy szakember ellenőrzi az autót és jegyzetel a hibákról
Fotó: Shutterstock

​Vigyázat, ez a gyártó hívta vissza a leggyakrabban a hibás autóit az elmúlt években!

Az elmúlt években az autók egyik vagy másik alkatrészének vagy kiegészítőjének hibája miatt több nagy visszahívás is történt a gyártók részéről.


A Visual Capitalist adatszolgáltató vállalat szakértői utánanéztek, hogy összesen hány visszahívás miatt is kellett bosszankodniuk az elmúlt évtizedekben a vezetőknek.

Ez is érdekelhet: Banális hiba miatt hívnak vissza 23 ezer Ferrarit

Ez alapján az elmúlt 40 évben összesen 22 651 alkalommal hívták vissza a szervizekbe az egyes autókat, mert értékesítésük után hibát fedeztek fel bennük.

A visszahívások okai ily módon alakultak:

  • 2303 esetben a hiba valamilyen felszereléssel volt kapcsolatos
  • 442-ben a gumiabronccsal volt a gond
  • 220-ban a gyermekülés valamelyik alkatrésze volt hibás
  • 19 686 esetben a visszahívás az autó egyik elválaszthatatlan alkatrésze miatt történt.

Ha tovább olvasnál: Több, mint 50 ezer Teslát hívnak vissza tervezési hiba miatt

\u00faj aut\u00f3k sorakoznak

Fotó: Shutterstock

Ez a folyamat 2014-ben indult és az elmúlt években rohamosan nőtt. 2021-ben érte el a csúcsot 1093 visszahívással.

2007 óta figyelhető meg az a trend, hogy valamilyen elektronikus kiegészítő alkatrész hibásodik meg – ahogy egyre több vezetéstámogató elektronikát építenek az autókba egyre nagyobb eséllyel található köztük hibásan működő.

Az elmúlt 40 évben a Ford számai voltak a legmagasabbak 2022-ben, összességében pedig a General Motors autóit hívták vissza a legtöbbször.

Egyszer több millió autót kellett visszahívnia a cégnek a gyújtáskapcsoló hibája miatt.

Forrás: infostart

NYEREMÉNYJÁTÉK! Fizess elő most a Hamu és Gyémánt magazinra, és legyen tied nyereménykönyveink egyike, vagy egy 2 főre, 2 éjszakára szóló wellnesshétvége a harkányi Dráva Hotelbe! Az előfizetői oldal eléréséhez kattints IDE, a játékszabályt pedig erre linkre kattintva éred el!

A figyelmetekbe ajánljuk