Egy Lamborghini-logo.

A 2022-es Lamborghini Countach LPI 800-4 tulajdonosainak érdemes kétszer is elgondolniuk, mielőtt elvinnék a csillogó, limitált kiadású szuperautójukat egy körre.


Az olasz gyártó visszahívást adott ki az újjászületett Lamborghini Countach-ra, mivel a szuperautó üveg motorburkolatával kapcsolatos probléma merülhet fel – derül ki a National Highway Traffic Safety Administration bejelentéséből.

Az NHTSA-hoz benyújtott dokumentumokból kiderül, hogy a Lamborghini október 10-én kapott egy helyszíni értesítést egy katari tulajdonostól, amely szerint a Countach négy üveg motorburkolatának egyike menet közben levált a szuperautóról. Szerencsére senki sem sérült meg az incidens során, de a hibát „közúti veszélyforrásnak" minősítették, amelyet ki kell javítani.

Az üvegpanelek közvetlenül a neo-retro szuperautó 6,5 literes V-12-es motorja felett helyezkednek el, és a motortér fedeleként szolgálnak. A Lamborghini az értesítés kézhezvétele után vizsgálatot indított a kiváltó ok felderítésére. A belső elemzések és vizsgálatok elvégzése után a gyártó kiderítette, hogy az alkatrész beszállítója hibázott.

A Lamborghini vizsgálata arra a következtetésre jutott, hogy a hiba a beszállító által az üveglapok ragasztásával kapcsolatos problémából eredt, ami ahhoz vezethetett, hogy a panelek leváltak és kirepültek a szuperautóról.

A Lamborghini termékbiztonsági bizottsága november 10-én megszavazta, hogy a Countach esetében proaktív visszahívást indítanak. A Lamborghini január 13-tól kezdve keresi meg a tulajdonosokat, és arra kéri őket, hogy adják vissza járművüket a márkakereskedőnek ellenőrzésre. Ha hibásnak találják, a hátsó üveglapokat kicserélik.

A Lamborghini Countach LPI 800-4 mindössze 112 példányra van limitálva, ami a Marcello Gandini által tervezett eredeti modell belső elnevezésére utal. A szuperautó szoros rokonságban áll a Lamborghini Sian FKP 37 szuperautóval, és egy elektronikusan vezérelt 6,5 literes V-12-es motor hajtja, amely 803 lóerős összteljesítményt és 557 lb-ft nyomatékot produkál.

A limitált szériás szuperautó mindössze 2,8 másodperc alatt képes a 0-100 km/órás sprintet megtenni, a végsebessége pedig 355 km/óra, ezért is nagyon fontos, hogy a rosszul rögzített üveglapokat minél előbb rendbe hozzák.

Forrás: Luxury Launches

A figyelmetekbe ajánljuk