A pandémia miatt a világ 20 leggazdagabb focicsapata közül az FC Barcelona szenvedte el a legnagyobb kiesést, ám 715,1 millió eurós bevételével a katalán klub volt a legtehetősebb 2019/2020-ban. A második helyezett, alig valamivel lemaradva, 714,9 millió euró árbevétellel a Real Madrid, amelyik a nehéz helyzetben is 8 százalékkal tudta növelni kereskedelmi bevételeit. A harmadik helyen, a ranglista első tíz helyezettje közül a legkisebb csökkenéssel büszkélkedő Bayern München található 634,1 millió euró bevétellel – írja a Haszon Magazin a Deloitte Sport Business Group által készített, Football Money League című kiadványból szemlézve.
A topklubok sem jelentettek kivételt a súlyos bevételkieséseket illetően:
a 20 legtehetősebb labdarúgó csapat 1,1 milliárd eurós veszteséget szenvedett el a 2019/2020-as csonka szezonban.
A televíziós közvetítésekből származó bevételek 937 millió euróval estek vissza, a meccsnapon elkönyvelt bevételek pedig (jegyek, vendéglátás, stb.) 257 millió eurós csökkenést mutattak. A visszaesést csak némileg tudta ellensúlyozni a kereskedelmi bevételek (pl. mez- és emléktárgy eladások) enyhe, 105 millió eurós emelkedése. Az egy klubra jutó átlagos bevétel így 409 millió euró volt 2019/2020-ban, szemben a 2018/2019-es 464 millió euróval – így az összesített árbevételük „csak" 8,2 milliárd euró volt.
A 2019/2020-as szezonban elért árbevétel alapján a világ tíz leggazdagabb labdarúgóklubja:
- FC Barcelona: 715,1 millió euró
- Real Madrid: 714,9 millió euró
- Bayern München: 634,1 millió euró
- Manchester United: 580,4 millió euró
- Liverpool: 558,6 millió euró
- Manchester City: 549,2 millió euró
- Paris Saint-Germain: 540,6 millió euró
- Chelsea: 469,7 millió euró
- Tottenham Hotspur: 445,7 millió euró
- Juventus: 397,9 millió euró
Valószínűleg az idei szezonban sem lesz ez másképp, amivel a 20 leggazdagabb klub kiesése elérheti a 2 milliárd eurót is. A veszteségek zömét a kieső meccsnapi bevételek jelenthetik, hiszen aligha képzelhető el, hogy a szurkolók a szezon vége előtt tömegesen térhetnek vissza a stadionokba. A labdarúgás korábbi években tapasztalt lendületes gazdasági fejlődése emiatt megtorpanhat, ráadásul a bizonytalanság miatt a műsorszolgáltató és a kereskedelmi partnerek is újragondolhatják a megállapodásaikat.