A Stranger Things 4. évada lett a második Netflix-sorozat, ami meghaladta az 1 milliárd megtekintett órát.
Azóta, hogy az évad első része május 27-én bemutatásra került, a nézők összesen 1,15 milliárd órát töltöttek az évad nézésével, ebből 301 millió órát csak az elmúlt hétvégén. Ezzel a Stranger Things 4. évada minden idők második legnézettebb Netflix-évada lett, a 2021-es Squid Game után, olvastuk a Verge cikkében.
A sorozat jelenleg annyira népszerű, hogy a régebbi évadokat is fellendíti: mind a négy Stranger Things-évad benne volt a Netflix hat legnézettebb műsora között a hétvégén, csak Az Esernyő Akadémia tudta vele tartani a lépést.
A Netflix nézettség-mérési rendszere köztudottan zavaros. A szolgáltatás azt követi, hogy egy sorozatot mennyien néznek meg a megjelenését követő első 28 napban, de ezek a számok változnak az epizódok megjelenési módjától, hosszától és egy csomó más tényezőtől függően.
Ugyanakkor a Stranger Things népszerűsége a Squid Game sikerét is aláhúzza: a Stranger Things mögött hónapokig tartó marketingstratégia állt, a Squid Game mégis felülmúlta az 1,65 milliárd megtekintett órával.
A Stranger Things azonban még utolérheti; az utóbbi két évadnak még van néhány hete, hogy összeszedje a nézettségi órákat. Ezek az epizódok ráadásul hosszúak, ami még nagyobb esélyt ad a sorozatnak az első helyre.
Azt biztosan kijelenthetjük, hogy a Stranger Things jelenlegi évada nagyon népszerű, és nagyon jó is. Remekül felépített, tartós franchise, így számíthatunk rá, hogy a Netflix az 5. évadban is mindent megtesz annak érdekében, hogy az nézőket érdekelje, mi történik az Indiana állambeli Hawkinsban.