De melyek is a legjobb musical-dalok, azok, melyek szakmailag is a legerőteljesebbek? És amiket tényleg nehéz elfelejteni? Kritikus szerint ez a top 5-ös lista!
Cell Block Tango - Chicago
A Cell Block Tango a Cook megyei börtön hat (vagy öt?) gyilkosnője meséli el, hogyan gyilkolták meg egykor szeretett férjüket. Ezek a monológok fantasztikus poénokat, apró fricskákat rejtenek, és igazán kreatív és látványos koreográfiáknak adnak lehetőséget.
Ha pedig mindezt összekapcsoljuk a lendületes és fülbemászó refrénnel, akkor egy erőteljes, már-már egy fajta himnuszt kapunk.
Shall We Dance? - Anna és a sziámi király
Az 1950-es évek filmmusicaljei közül sokakat hajlamosak vagyunk túlságosan sterilnek tekinteni: vizuálisan pompásak, de lényegében szenvedély nélküliek. De aki ezt gondolja, az nyilvánvalóan nem látta az Anna és a sziámi királyt és a Yul Brynner és Deborah Kerr között a Shall We Dance? című jelenetben megjelenő, romantikus feszültséget.
Heaven On Their Minds - Jézus Krisztus szupersztár
Meghallod azt az ikonikus gitár riffet, és tudod, hogy ez nem egy tipikus gospel történet lesz. A "Jézus Krisztus Szupersztár" azzal kezdődik, hogy Júdás (Carl Anderson) egyedül van a sivatagban, s teljesen elborzadva figyeli a Jézus körül kialakuló mítoszt, és próbálja figyelmeztetni őt, hogy hihetetlenül veszélyes úton halad.
A musical ilyen módon való indítása két dolgot tesz: egyrészt Júdást már eleve elszigeteltnek (fizikailag és érzelmileg) mutatja Jézustól és a többi apostoltól, másrészt egyértelművé teszi, hogy ő lesz a központi figurája ennek az elbeszélésnek, nem pedig Jézus, ahogy azt várnánk.
A dal pedig magáért beszél!
2. Cool - West Side Story
A West Side Story egy alulértékelt gyöngyszeme a Cool, amely tele van finoman elfojtott dühhel. A koreográfia felváltva visszafogott és robbanékony, mozgásukat a rejtekhelyük alacsony mennyezetének klausztrofóbiája korlátozza, ezáltal pedig a musical leglenyűgözőbb táncjelenete jön létre.
1. Make 'Em Laugh - Ének az esőben
Az Ének az esőben önmagában egy remek musical, s nem tartalmaz rossz zeneszámokat. De az abszolút legjobb kétségtelenül Donald O'Connor egyszemélyes showműsora a Make 'Em Laugh-ban. Ő próbálja felvidítani Dont (Gene Kelly), akinek bűntudata van amiatt, hogy a bohóckodásai miatt Kathyt (Debbie Reynolds) kirúgták az állásából, és a férfi nem tudta megtalálni, hogy kárpótolja.