Egy logó meghatározza a márkát, illetve azt, hogy mit képvisel egy vállalat. A cégek dollármilliókat költenek logóik megtervezésére, hogy kitűnjenek versenytársaik közül. Naponta megannyi emblémával találkozunk, de akad néhány, amelyek népszerűbbek, eredetük pedig érdekes történetekkel szolgálnak.
Ferrari
A fekete ló eredetileg Francesco Baracca gróf, az olasz légierő legendás ászának jelképe volt az első világháború idején. A fiatal férfi minden repülőgépének oldalára felfestette, amellyel valaha repült. Baracca azonban egy csatában életét vesztette, de így is az Olasz Királyság egyik legeredményesebb vadászpilótája volt, amiért nemzeti hősként tartották számon.
De hogy jön ide a népszerű autómárka?
1923-ban Enzo Ferrarinak lehetősége nyílt arra, hogy személyesen találkozzon Francesco szüleivel, Enrico Baracca gróffal és Paolina Baracca grófnővel, miután megnyert egy autóversenyt a ravennai Savio versenypályán. A beszélgetés pedig olyannyira jól sikerült, hogy grófnő azt javasolta Ferrarinak, hogy a fekete ágaskodó lóval jelölje meg járműveit, mert az szerencsét hoz. A fiatal autógyártó így tett, a többi pedig már történelem.
Olvasd el ezt is!A fiatalok szerint ezek a legmenőbb márkák
Nike
A Nike-pipa a sportmárkák egyik leghíresebb szimbóluma. Létrehozásakor a márka tulajdonosa, Phil Knight egyetlen célt tűzött ki maga elé: egy egyszerű dizájnt, amely mozgást és sebességet sugall. Természetesen a logótervezés egyik fontos eleme volt, hogy szignifikánsan megkülönböztessék magukat a versenytársaktól. A Nike akkori legnagyobb konkurenciája az Adidas volt, de talán ez napjainkban sincs másképp.
Az amerikai székhelyű vállalatot pedig Nikéről, a győzelem görög istennőjéről nevezték el.
Amikor a cég marketingcsapata megmutatta az újdonsült emblémát Knightnak, először nem tetszett neki, de úgy gondolta, hogy majd „hozzá fog nőni".
Apple
A városi legendák szerint az Apple népszerű logóját, Alan Turing matematikus és informatikus inspirálta, aki a modern számítógép-tudomány egyik atyja volt. Turing 1954-ben hunyt el, miután megevett egy ciánnal szennyezett almát, az Apple alapítói pedig így akartak tisztelegni a matematikus munkássága előtt. Vagy mégsem?
Bármilyen szépen és inspirálóan hangzik is a történet, egyszerűen nem igaz. A sztorit maga Rob Janoff, a híres szimbólum megalkotója cáfolta. Janoff minden találgatást eloszlatott azzal, amikor elárulta, hogy a harapott alma szimbólumot azért választották, hogy a jel valóban almának tűnjön, ne valami más kerekded gyümölcsnek.
Bár a Google logója 1998-as megjelenése óta 2014-ig nagyrészt változatlan maradt, néhány kisebb módosítást azért mégis észrevehetünk. Az alkotók az emblémával azt akarták üzenni, amit napjainkban is jelképez az internet. Az egyedi betűtípus és az azt meghatározó alapszínek sokasága a Google komplexitását és könnyű elérhetőségét szimbolizálja.
Ez is érdekelhet: Szőke kóla, a nácik kedvence – a Fanta története
Walt Disney
A Walt Disney logót az emberek világszerte minden korosztályban felismerik. Az eredeti logóban viszont csak a Walt Disney Presents felirat szerepelt, kastély képe pedig csak jóval később került hozzá.
Sokan úgy vélik, hogy Walt Disney aláírása szerepel az emblémán, de ez nem így van. Valójában ez az amerikai rajzfilmrendező aláírásának stilizált, míves változata, amelyet egy művészcsoport készített.
Amikor a cég növekedni kezdett, Disney-nek nem sok ideje maradt arra, hogy minden rajongói levelet aláírjon, amit kapott. Ezért a titkárnője és más alkalmazottak írták alá ezeket a rendező nevében. Ez pedig odáig vezetett, hogy az 1940-es években több hamisított változat létezett Disney aláírásáról, mint eredeti. A stilizált változat pedig annyira népszerűvé vált, hogy végül ezt választották meg a stúdió logójának.