Az amerikai diákok rég teljesítettek ennyire rosszul, egészen pontosan húsz éve.
Látványosan negatív hatással volt a koronavírus-világjárvány az amerikai iskolásokra, mutatják az új statisztikák.
Ezen a héten a Nemzeti Oktatási Statisztikai Központ (NCES) közzétette a legújabb felmérés eredményeit, amely szerint a 9 éves tanulók öt pontot romlottak olvasásból és hét pontot matematikából 2020-hoz képest.
Ez a legnagyobb átlagos pontszámcsökkenés az olvasás területén 1990 óta, és az első pontszámcsökkenés a matematika területén
– írta jelentésében az NCES.
Ez pedig az első olyan országos jelentés volt az államokban, amely összehasonlította a diákok teljesítményét a világjárvány előtt és után. Egy interjújában Daniel McGrath, a csoport társmegbízottja elmondta, hogy a visszafejlődés mélyen aggasztó.
Ezek a legnagyobb visszaesések, amelyeket a NAEP program 50 éve alatt egyetlen értékelési ciklusban megfigyeltünk. A most iskolába járó diákok olyan szinten teljesítenek, amilyet utoljára két évtizeddel ezelőtt láttunk
– mondta McGrath.
De más szakértők, mint például Peggy Carr, az NCES megbízottja szerint több tényező is hozzájárulhatott a visszaeséshez, de a világjárvány miatt a távoktatás csak súlyosbította a tanulók előtt álló kihívásokat:
Sok spekuláció született arról, hogy a bezárt iskolák és a megszakított tanulás miképp befolyásolta a diákok tanulási lehetőségeit. Saját adatainkból pedig kiderül, hogy a világjárvány más módon is hatással volt az oktatásra, többek között a mentális egészségügyi szolgáltatásokat igénylő diákok számának növekedésével, a hiányzásokkal, az iskolai erőszakkal és zavarokkal, a cyberbullyinggal, valamint az országos tanár- és munkaerőhiánnyal.
Carr szerint még ebben az évben részletesebb jelentés készül, amely segít a tanulási szakadék további számszerűsítésében és magyarázatában. Remélhetőleg ugyanezek a statisztikák a diákok számára is megoldásokat kínálnak majd.