Francis Ford Coppola

A Keresztapa-filmek és az Apokalipszis most legendás rendezője nagyon sok pénzt bukhat, ha a film nem lesz hatalmas siker a mozikban, de saját bevallása szerint nem érdekli az anyagi része, sok pénzt keresett már, valahogy meglesz akkor is.


Francis Ford Coppola, a Keresztapa-filmek és az Apokalipszis most rendezője saját zsebből 120 millió dollárt fizet saját zsebből, hogy elkészítse régóta tervezett álomfilmjét, a Megalopolist. Coppola még az 1980-as évek elején írta a forgatókönyvét, és a hírek szerint Oscar Isaac-kel, Forest Whitakerrel és Cate Blanchett-tel is tárgyalásokat folytat, hogy a film végre több évtized után elkészülhessen. Coppola azzal a problémával szembesült, hogy a film annyira ambiciózus és drága eredeti ötleten alapuló filmként, amiből nem lehet franchise-t csinálni, hogy egyetlen nagy stúdió sem nyúlna hozzá.

A GQ magazinnak nyilatkozva Coppola elmondta, hogy a nagy hollywoodi stúdióvezetők ugyanúgy reagálnának a Megalopolis című filmje ötletére, mint amikor éppen 5 Oscart nyert, és ő volt a legmenőbb filmrendező a városban. Akkor besétált az Apokalipszis most ötletével következő filmjeként. Elmondta, hogy az Apokalipszis most jogainak ő a kizárólagos tulajdonosa, méghozzá azért, mert senki más nem akarta, amikor készült.

Coppola hozzátette, hogy amikor 33 éves volt, és éppen megnyert minden díjat és megdöntött minden rekordot, már akkor nem akart senki se dolgozni vele a saját ötleten alapuló, ambíciózus és drága filmjén, ami akkor az Apokalipszis most volt. Szerinte most se nagyon állnának szóba vele a Megalopolis kapcsán. Úgyhogy inkább meg se kereste őket vele. Ráadásul minél személyesebbre és álomszerűbbre írja át a filmet, egyre nehezebbé válik a finanszírozása. A cselekménye egyébként továbbra is rejtély.

A legendás filmes korábban azt mondta, hogy egy római eposz hagyományai szerint készül, de New York egy utópisztikus változatában, Új-Rómában játszódik. A GQ úgy jellemezte a projektet, mint egy szerelmi történetet, amely egyben az ember természetének filozófiai vizsgálata is. A finanszírozásához a rendező eladta borbirodalmának egy jelentős részét, hogy az eladás egy százalékát használhassa a hitelkeret fedezeteként, hogy végre elkészíthesse a filmet. Ha a film bukik a mozikban, sok pénzt veszít, de elmondta, hogy nem különösen érdekli az anyagi része a dolognak. Csődbe nem megy, keresett eleget.

(Forrás: Variety)


A figyelmetekbe ajánljuk