mark zuckerberg

Az emberek 96 százaléka utasítja el a személyre szabott hirdetéseket

Az emberek 4 százaléka engedélyezte csupán a személyre szabott hirdetéseket az Apple új funkciójának segítségével.


Nemrég írtunk arról, hogyan hatnak, vagy nem hatnak a személyre szabott hirdetések ránk, most pedig kiderült, hogy az emberek nagy része nem kér belőlük.

Az Apple nemrégiben bevezette a várva várt App Tracking Transparency funkciót az iOS 14.5-tel. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy eldöntsék, követhetik-e az alkalmazások tevékenységüket a célzott, személyre szabott hirdetések érdekében.

A felhasználók örülnek annak, ha letilthatják a követést. A Verizon tulajdonában lévő Flurry elemzőcég legfrissebb adatai szerint az Egyesült Államokban az iPhone-felhasználók mindössze 4 százaléka vállalta az alkalmazáskövetést az eszközfrissítés után.

Világviszonylatban ez a szám 12 százalékos, ami még mindig nem túl jó hír az olyan cégek számára, mint a Facebook, amely a felhasználói adatok alkalmazásával hoz létre személyre szabásokat.

Az iOS 14.5-nek, új alkalmazás letöltésekor, vagy alkalmazásfrissítés esetén engedélyt kell kérnie, mielőtt nyomon követi az emberek tevékenységét. A legtöbb felhasználó erre azt mondja, nem engedélyezi.

A felhasználók az iPhone adatvédelmi beállításai között is kiválaszthatják, hogy engedélyezik-e vagy megtiltják a nyomon követést az alkalmazásoknak. Miután ezt bevezették, azt lehet látni, hogy az amerikai iOS-felhasználók körülbelül 3 százaléka és a nemzetközi iOS-felhasználók 5 százaléka korlátozta az alkalmazáskövetést.

Ez a statisztika napi 2,5 millió olyan aktív mobiltelefon használó aktivitásán alapszik, amelynek iOS 14.5-ös verziója volt az Egyesült Államokban. Világszerte pedig 5,3 millió ilyen felhasználó adatai kerültek bele a számításba.

Az Apple új funkcióját hangosan ellenzi a Facebook, aki szeretné meggyőzni a felhasználókat arról, hogy ezek az adatvédelmi intézkedések valójában nem jó dolgok. A cégóriásazzal érvel, hogy az Apple funkciója pusztítani fogja azokat a kisvállalkozásokat, amelyek a hirdetéscélzási szolgáltatásokra támaszkodnak elsősorban.

A Facebook mellett a Snapchat, Google és Twitter is azt nyilatkozta, hogy, amennyiben a felhasználók többsége felhagy az alkalmazáskövetéssel, az veszélybe sodorhatja működésüket.

(Forrás: Gizmodo)


A figyelmetekbe ajánljuk