Az USA-ban egyre többen viselkednek úgy, mintha végnapjaikat élnék.


Amerikában különös jelenség figyelhető meg. A karantén hatására sok ember döntött úgy, hogy otthagyja állását és megvalósítja saját álmait. Az sem ritka, hogy feltételeket szabnak a beosztottak a főnöknek: nem mennek vissza az irodába, csak ott és addig dolgoznak, ahogy ők szeretnének.

A YOLO-hullámot a beoltottsági ráta növekedése okozhatta részben, mindenki fellelkesült és várja a nyitást. A YOLO (You Only Live Once/ Csak egy életed van) betűszót Drake terjesztette el egy évtizede, azóta meghatározta nemcsak a mémvilágot, de olyan eseményeket is, mint a Gamestop.

Az emberek változtatnak, mert úgy látják, a járvány megváltoztatta prioritásaikat, és rájöttek, hogy nem kell így élniük tovább. A krízishelyzet megmutatta, hogy bármikor meghalhatunk és ez motiváló erővel bír. Kevin Rosse, a Times újságírója felmérte, hogy miken változtattak az emberek.

Van, aki egyszerűen otthagyja a munkáját, hazaköltözik a szüleihez, elkezd írni, festeni és kajakozni. A traumatizáltság, kimerülés elől is menekülnek az emberek az önbeteljesedés ígéretéhez. A felmérések alapján az alkalmazottak 40-49 százaléka gondolkodik azon, hogy otthagyja a munkahelyét.

Christina Wallace, a Harvard Business School vezető oktatója szerint

Különösen azok a fiatalabb emberek, akiknek azt mondták, hogy dolgozzanak keményen, fizessék ki a kölcsönöket, és egyszer majd élvezhetik az életüket, kérdőjelezik meg ezt az egyenletet. Mi van, ha most akarnak boldogok lenni?

A vállalatok észrevették a változást. A kiégés és munkahelyi távozás elkerülése miatt fizetett szabadnapokat és pihenőnapokat vezettek be. A fiatalok tapasztalata a járvány alatt az volt, hogy főnökeik hétköznapi munkába fullasztották őket, vagy automatizálni próbálták a munkájukat, és életük egyik legnehezebb évében általában nem támogatták őket.

Emiatt lehet, hogy a hirtelen észbekapás nem lesz elég az embereknek, akik nem akarnak visszamenni abba a mókuskerékbe, amelyben voltak a járványhelyzet előtt és alatt is. Az értékek áthelyeződtek a pszichológiai jóllétre, családra, ez is kihat a munkavállalókra.

(Forrás: New York Times)

A figyelmetekbe ajánljuk