Az egészségtelen ételek elsődleges szerepet játszanak abban, hogy valaki túlsúlyossá váljon illetve, hogy krónikus betegségek alakuljanak ki nála. Napjainkban pedig ez jellemzőbb, mint valaha. Ennek ellenére sokan nincsenek tisztában mit is jelent a vitamindús táplálékbevitel, ugyanis vannak olyan kifejezetten káros élelmiszerek, amelyeket jó páran egészségesnek vélnek.


Salátaöntet

A zöldségek hihetetlenül egészségesek, a probléma azonban az, hogy gyakran önmagukban nem túl jó ízűek. Ennek okán sokan használnak különféle dresszingeket, hogy még ízesebbé tegyék salátáikat. A salátaöntetek pedig tele vannak egészségtelen összetevőkkel, például cukorral, növényi olajokkal és transz-zsírokkal, valamint különféle mesterséges vegyi anyagokkal. Így pedig a káros összetevőkben gazdag öntetekkel szinte semmissé tesszük a salátából származó egészségügyi előnyöket.

Gyümölcslevek

Gyümölcslevek...amelyek alapvetően csak folyékony cukorból állnak és semmivel nem jobbak, mint a kóla. Olykor nem is tartalmaznak valódi gyümölcsöt, csak olyan vegyszereket, amelyekkel hasonló ízhatást tudnak elérni. Amit iszol, az lényegében gyümölcsízű cukros víz. És igen, ezek alól a 100%-os társaik sem kivételek.

Teljes kiőrlésű ételek

A legtöbb teljes kiőrlésűnek vélt termék valójában nem teljes kiőrlésű búzából készül. A szemeket nagyon finom lisztté porították, ami miatt ugyanolyan gyorsan emelik a vércukorszintet, mint finomított társaik. Sőt, a teljes kiőrlésű kenyérnek hasonló glikémiás indexe lehet, mint a fehér kenyérnek. Akadnak olyan tanulmányok is, amelyek szerint ez a fajta búza gyulladást és megnövekedett koleszterinszintet okozhat, legalábbis a régebbi fajtákhoz képest.

Margarin

A vajat magas telített zsírtartalma miatt a múltban rossz élelmiszer-választásnak bélyegezték. Különböző egészségügyi szakértők a margarint kezdték népszerűsíteni helyette. Ám hamar kiderült, hogy ez sem a legjobb választás, hiszen tele van megannyi egészségtelen összetevővel. Manapság már kevesebb transz-zsírt tartalmaz, mint korábban, de még mindig tele van finomított növényi olajokkal.

Mindig figyelmesen olvasd el az alapanyagokat és korlátozd a transz-zsírt tartalmazó termékeket!

A transz-zsírral teli margarin ajánlása a természetes vaj helyett a történelem egyik legrosszabb táplálkozási tanácsának tekinthető.

Müzli

A müzli egészséges, igaz? Nem mindig. Egy csésze ropogós feltét átlagosan 597 kalóriát, 28 gramm zsírt és 24 gramm cukrot tartalmaz. Egyes müzli márkák feldolgozott olajokat is használnak, valamint a cukorral, aszalt gyümölcsökkel és csokoládé darabkákkal turbózzák fel. Ehelyett inkább fogyassz natúr zabpelyhet friss gyümölcsökkel és egy kanál mézzel.

Joghurt

A joghurtot az egyik legjobb bélbarát élelmiszernek gondolják. A benne lévő probiotikumok segítik az egészséges baktériumok szaporodását, így a szervezeted nagyszerű védelmet épít a betegségekkel szemben – állítják egyesek. Ám a tudomány jelenleg még nem jutott el odáig, hogy pontosan ismerné a baktériumok millióinak működését.

Azt se felejtsük el, hogy sok ízesített változat nagy mennyiségű cukrot tartalmaz – néha 20 grammot vagy annál is többet adagonként.

Friss

Egy kutatás szerint ma már leginkább a kultúra befolyásolja az evolúciót

Egy friss tanulmány megállapítja, hogy az emberi fejlődésben gyorsabbak a kultúra okozta változások a genetikai változásoknál.
TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Renson

A tökéletes nyári pillanatok elengedhetetlen kellékei (x)

Végre megérkezett a nyár, gondtalanul sütkérezhetünk a napon, grillezhetünk a családdal, olvashatunk a szabadban jéghideg limonádét kortyolgatva. A minőségi időtöltéshez pedig elengedhetetlenek a tökéletes szabadtéri felszerelések, amelyek nem csupán funkcionálisak, de szépek is.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A halász, akit lenyelt egy bálna, majd kiköpte

A halász, Michael Packard éppen búvárkodott, amikor a massachusettsi Provincetownnál 30-40 másodpercre a tengeri óriás szájába került.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A figyelmetekbe ajánljuk