süti evés
Ételek, amiket érdemes messziről elkerülni, ha egészségesen és kiegyensúlyozottan szeretnénk étkezni.

A Vince szedte össze a falstaff gyűjtéséből, hogy mik ezek, és miért is ártalmasakak.

Chips

Unsplash/Jeff Siepman

A chips köztudottan egészségtelen nassolnivaló. Magas a telítetlen zsírsav- és nátriumtartalmuk. Tápértékük is alacsony, ezért egészséges alternatívákkal, például diófélékkel kell helyettesíteni őket.

Bacon

Unsplash/Wright Brand Bacon

A szalonnát az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ugyanabba a kategóriába sorolja, mint a dohányt. Ennek oka az a folyamat, amelynek során a „normális" emberi sejtek rákos sejtekké alakulnak át – a szalonna a dohányhoz hasonlóan serkenti ezt a folyamatot.

Hozzáadott cukor

Unsplash6Jonny Caspari

Ha olyan élelmiszerrel találkozunk, ami hozzáadott cukrot tartalmaz, jobb, ha messziről elkerüljük. A hozzáadott cukroknak gyakorlatilag nincs tápértéke, és közvetlen kapcsolatban állnak az elhízással és az anyagcsere-zavarokkal.

Sült ételek

Unsplash/ Markus Winkler

A sült ételeket nem muszáj teljesen mellőzni, ha egészségesen akarunk táplálkozni, de ügyelni kell azonban a megfelelő olaj használatára és a megfelelő sütési időre. A legjobb alternatíva, ha modern forrólevegős sütőre váltunk.

Hidrogénezett zsírok

Unsplash/LikeMeat

A zsíroknak ez a kategóriája gyakran a készételekben és a gyorséttermi termékekben van „elrejtve". A hidrogénezett zsírok nem járulnak hozzá a termékek jobb ízéhez, a gyártók költséghatékonysági okokból használják őket.


A figyelmetekbe ajánljuk