A szívbetegség a világ vezető halálozási oka. A magas koleszterinszint - különösen a „rossz" LDL - összefügg a szívbetegségek fokozott kockázatával. Annak érdekében, hogy ezt megelőzzük elengedhetetlen a megfelelő étrend. Íme, 5 olyan élelmiszer, amely csökkentheti a koleszterinszintet és enyhíti a szívbetegségek egyéb kockázati tényezőit.


Hüvelyesek

A bab, a borsó és a lencse. A hüvelyesek sok rostot, ásványi anyagot és fehérjét tartalmaznak. Ha az étrendedbe néhány finomított gabonafélét és feldolgozott húst hüvelyesekkel helyettesítesz, csökkentheted a szívbetegségek kockázatát.

Avokádó

Az avokádó rendkívül tápanyagdús. Gazdag forrása a telítetlen zsíroknak és rostoknak, a két olyan tápanyagnak, amelyek segítenek csökkenteni a „rossz" LDL-t és növelni a „jó" HDL-koleszterinszintet. Klinikai vizsgálatok pedig alátámasztják az avokádó koleszterinszint-csökkentő hatását.

Fokhagyma

A fokhagyma számos erős növényi vegyületet tartalmaz, köztük az allicint, ami a fő hatóanyaga. Tanulmányok szerint a fokhagyma csökkenti a vérnyomást a magas vérnyomású embereknél, és segíthet az össz- és az LDL-koleszterinszint csökkentésében.

Zöldségek

A zöldségek létfontosságú részét képezik a szívbarát étrendnek. Rostokban és antioxidánsokban gazdagok, illetve alacsony a kalóriatartalmuk, ami szükséges az egészséges testsúly fenntartásához. Egyes zöldségek különösen magas pektintartalmúak, ami ugyanaz a koleszterinszint-csökkentő oldható rost, mint ami az almában és a narancsban is előfordul. A pektinben gazdag zöldségek közé tartozik még az okra, a padlizsán, a sárgarépa és a burgonya.

Teljes kiőrlésű gabonafélék 

Kiterjedt kutatások a teljes kiőrlésű gabonaféléket a szívbetegségek kockázatának csökkentésével hozzák összefüggésbe. Napi három adag teljes kiőrlésű gabona fogyasztása 20%-kal alacsonyabb szívbetegség és stroke kockázatot jelent. Az eredmények pedig még jobban voltak, ha az emberek több, akár hét adag teljes kiőrlésű gabonát ettek naponta.

(healthline)

A figyelmetekbe ajánljuk