Az Erste Bank felmérése alapján már nagyon hiányoznak nekünk személyes kapcsolataink, valamint gondot jelent a mindennapot megszervezése is, egyszóval unjuk a home office-t.
Az Erste Bank saját kutatásában munkatársai körében mérte fel az otthonról dolgozás népszerűségét a harmadik hullám alatt.
A banki dolgozók mintegy 90 százaléka a járvány kitörése óta távolról látja el feladatát. Az Erste időről-időre felmérést készít az elégedettségről. Tavaly júniusban a home office népszerűsége elérte csúcspontját. Miután megszűntek a kijárási korlátozások, a munkavállalók 67 százaléka vallotta azt, hogy tízből tízes az otthoni munkavégzés.
2020 áprilisában ez az elégedettség még csak 34 százalékos volt, a legutóbbi, idén márciusi felmérésben viszont a dolgozók 59 százaléka értékelte tízpontosra a távmunkát. Ez azt jelenti, hogy már sokkal komfortosabban érzik magukat a munkavállalók a teljes home office-ban.
Az utóbbi időben jelentősen lecsökkent azok aránya, akik szerint nem okoz nehézséget az otthoni munkavégzés. Az őszi 68 százalékos egyetértési arányból tavaszra 53 százalék lett. De mi okoz problémát? A legnagyobb gondot a mindennapi személyes kapcsolatok hiánya jelentette mindig is. Tavaly nyáron ezt a válaszlehetőséget a válaszadók 22 százaléka jelölte meg a felmérésben, ám idén tavasszal már a válaszadóknak több mint az egyharmada panaszkodott erre.
Ezen kívül nőtt a mindennapok megszervezésének nehézségére hivatkozók száma is. Ehhez hozzájárult az iskolák bezárása, a gyerekek ugyanis egyre több figyelmet és energiát igényelnek.
A munkavállalók nagyrésze ugyanakkor hatékonynak tartja az online megbeszéléseket, a kollégák jól tudnak együttműködni az online térben is.
Noha a válaszadók kevésbé bírják a home office-t, az Erste távolról dolgozó munkatársainak több mint 80 százaléka szerint legalább ugyanolyan hatékonysággal el tudja látni a munkáját otthonról, mint az irodából.
A vezetők pesszimistábbnak tűnnek, csökkent ugyanis azon vezetők aránya, aki úgy vélik, a csapat jól kezeli a helyzetet.
(Forrás: Haszon)