egy fiatal pár ül a kanapén kezükkel a hasukon, ölükben pizzásdobozok

Akár csak egy hot doggal ettél többet, mint eredetileg tervezted, akár egy egész doboz jégkrémet befaltál a kedvenc Netflix-sorozatod nézése közben – az érzés ismerős. A puffadás, a stressz és a kavargó „mi lesz most?" gondolatok azután, hogy túlzásba vitted az evést.


Míg egyes források azt sugallják, hogy minél előbb ki kell hagynod minden szénhidrátot és keto diétára kell váltanod, aprólékosan számolva a kalóriákat, vagy belevágsz egy kizárólag gyümölcslevekből álló diétába a „méregtelenítés" érdekében, mi a szakértők véleményéhez fordultunk, hogy megtudjuk, hogyan kell eljárni túlevés után.

Ez is érdekelhet: Néhány tipp, ha elkerülnéd a folyamatos túlevést

Ahogy Taylor Swift is énekli: >> Shake It Off!<<. A legjobb, amit tehetsz, hogy veszel egy nagy levegőt, elengeded és továbblépsz. Ne próbáld meg magad korlátozni, inkább próbálj meg nem stresszelni, és csak térj vissza a „normális" állapotba, bárhogy is nézzen ez ki

− mondja Lisa Valente dietetikus.

Függetlenül attól, hogy egyetlen étkezés, egy nap vagy egy egész hosszú hétvége alatti túlevés történt, ne feledd, hogy ez mégiscsak egy rövid időszak

−magyarázza Victoria Seaver, az EatingWell digitális szerkesztőhelyettese.

Ha tovább olvasnál: Íme, 3+1 tipp a diétád betartásához

egy paplanba bugyol\u00e1lt n\u0151 fagyit eszik

Fotó: Shutterstock

Hallgassunkra a testünkre Valente szerint: lehet, hogy egy olyan hétvége után, amikor a megszokottnál kicsit több cukrot és alkoholt fogyasztottál, természetes módon több zöldségre vágysz. Állíts össze egy nagy salátát, igyál egy kis vizet, majd menj el sétálni. Nem kell kimerítened magad egy őrült edzéssel, amitől kimerültnek érzed magad, és szénhidrátra fogsz vágyni.

A kulcs az, hogy ezeket a döntéseket ne úgy tekintsd, mint büntetést az elmúlt napok engedékenységéért, hanem mint olyan döntéseket, amelyeket azért hozol, mert jól érzed magad. A stressz nem tesz jót az egészségének. Ha azon rágódsz, hogy mit ettél, az ismét túlevéshez vezethet, mert nem hoztál fenntartható, egészséges döntéseket

− mondja Valente.

Menj el a szupermarketbe vagy a termelői piacra, és szerezz be előre felaprított gyümölcsöket és zöldségeket, hogy ne kelljen a feldarabolással és hámozással járó extra erőfeszítésekkel sem bajlódnod! Törekedj rá, hogy az ebédhez és a vacsorához is adj egy-egy adag zöldséget (de ne hagyd el a szénhidrátot és a fehérjét!), tervezz néhány egészséges ételt, és csomagolj kiegyensúlyozott, gyorsan elkészíthető nassolnivalókat az olyan alkalmakra, amikor úton vagy!

Ha az este végén mégis megkívánod a csokoládét, engedj meg magadnak egy szeletet! Próbáld meg egészséges zsiradékkal párosítani, például dióval, némi extra fehérjével, például egy pohár tejjel vagy egy darab sajttal, vagy rosttal, például gyümölccsel

− ajánlja Seaver.

Az egészséges test az egészséges aggyal kezdődik, és az agyi tér, amit megspórolsz, ha nem bosszankodsz a szükségesnél tovább az „extra" kalóriák miatt, pozitívabb, produktívabb dolgokra fordítható.

Forrás: Eating Well


A figyelmetekbe ajánljuk