Hamburgerek

Illusztráció.

4 eset, amikor egy gyorsétterem-lánc komoly botrányba keveredett

A nagy gyorséttermek sokszor sikert sikerre halmoznak, azonban az ilyen vállalatok nem egyszer komoly félreértésekbe keveredtek. Ennek apropóján az alábbi cikkben 4 olyan esetet mutatunk be, amikor valamelyik nagy fast food-lánc komoly botrányba keveredett.


A mekis szecsuáni szósz

Jurij Kenda/Unsplash

1998-ban a McDonald's piacra dobta a közepesen sikeres szecsuáni szószát. 2017-ben azonban a felnőtteknek szóló animációs sorozatban, a Rick és Mortybanvaló szerepeltetése újjáélesztette a szósz hírnevét, ami arra késztette a céget, hogy újra kiadja a terméket.

A Rick és Morty-rajongók megrohamozták a McDonald's-okat, hatalmas sorokat és szószhiányt okozva az USA-ban. Néhányan még a rendőröket is kihívták a balhé miatt. Az akció azonban feldühítette az embereket, de ez nem akadályozta meg a McDonald's-t abban, hogy újra kijátsszák ezt a „kártyát” 2022-ben egy hasonló promóció során.

Taco Bell marhahús

2011-ben a Beasley Allen ügyvédi iroda úgy döntött, hogy közvetlenül célba veszi a Taco Bell-t, és a húsokról szóló számlák segítségével bepereli őket. A Fox News szerint azt állították, hogy a hús csak 35%-ban tartalmazott marhahús alapanyagot, a többi tartósítószer, zab, szója és víz volt. A kaliforniai Amanda Obney utasítására, aki azt akarta, hogy a Taco Bell ismerje el a töltőanyagok használatát, a már említett Beasley Allen beperelte az üzletláncot hamis reklámozás miatt.

Az NPR szerint a Taco Bell győztesen került ki a botrányból, de csak azután, hogy a Beasley Allen által indított csoportos kereset után be kellett bizonyítania, hogy a marhahúsát jogszerűen nevezi marhahúsnak.

Ez is érdekelhet: Lehetséges a fogyás kizárólag McDonald's-os étellel? – ezt gondolja erről a szakértő

A Subway 5 dolláros szendvicse

Szymon/Unsplash

Bár a Subway-nek lehet, hogy volt egy remek reklámkampánya a tényleges termékük sokak szerint egy bukás volt. 2013-ban az 5 dolláros footlong nevű szendvicsek nagyon divatosak voltak, csakhogy a Chicago Tribune szerint az ételek nem voltak elég nagy méretűek.

Ahogy a HuffPost megjegyzi, a Subway 5 dolláros szendvicsei valójában 11 hüvelykkel kisebbek voltak az „állítólagos megadott méretnek”. Az üzletlánc szerint azonban a „footlong" kifejezés csak a szendvics neve volt, és nem azt jelenti, hogy valóban egy láb hosszúságúnak kell lennie.

A HuffPost azt is megemlíti, hogy a rajongók gyorsan rájöttek a képmutatásra, és az eset komoly felháborodást váltott ki.

A McDonald's sült krumplija

A McDonald's régen faggyúban készítette a sült krumplit, ami gazdaságos és praktikus választás volt, mivel egy marhahúsos ízt kölcsönzött a sült krumplinak. Az Atlas Obscura szerint a McDonald's az 1980-as években hagyott fel a sült krumpli állati zsírban történő elkészítésével. Sokak szerint az így kapott krumplinem rendelkezett az eredeti termék ízével, különösen, ami a textúrát illeti.

A faggyú használata azonban nagyobb felháborodást keltett, mint az ízváltozás, mivel a vegetáriánusok állítólag semmit nem tudtak erről az egészről. A Treehugger szerint, bár a McDonald's az USA-ban már nem használja a faggyút, az olajban még mindig van egy csipetnyi marhahúsos íz, talán azért, hogy a sült krumplinak a múlt árnyalt ízét kölcsönözze.

Forrás: The Daily Meal

A figyelmetekbe ajánljuk