görögdinnye
Nem érdemes rögtön kidobni, mivel nagy hasznunkra válhat.


Nem kérdés, hogy a görögdinnye húsa mennyire (és miért) egészséges.

A gyümölcs 90 százaléka vízből áll, azaz nagyszerűen hidratál a kánikulában, de a maradék 10 százalék sem felesleges, sőt: többek között A-, többféle B- és C-vitamint tartalmaz, valamint kalciumban, magnéziumban, rostban és káliumban is gazdag.

Azt viszont már jóval kevesebben tudják, hogy legalább ennyire értékes a piros hús és a zöld héj között található vékony fehér csík.

Lényegében olyan, mintha egy másik gyümölcsről lenne szó. A Vince számolt be a görögdinnye ezen részének előnyeiről a prevention.com cikke alapján.

Több rostot és káliumot tartalmaz, mint a dinnye húsa, amivel különösen sokat tesz a szív egészségének megőrzéséért. Megtalálható még benne a citrullin nevű aminosav, ami a várnyomást és az ereket tartja karban, de fáradtság ellen sem utolsó, és egyes rákbetegségek kialakulását is akadályozza

– írja a lap.

Tehát legközelebb, mielőtt kidobnánk a dinnye héját, kanyarítsunk ki belőle a fehér részt. A Vince még pár receptet is mutatott, hogyan hasznosítsuk ezt a részt. mutattunk, hogyan tudod hasznosítani ezt a szuper egészséges részt.


A figyelmetekbe ajánljuk