Október 20. és 29. között, közel 40 fővárosi és vidéki étterem közreműködésével rendezik meg a Champagne Weeket, amely a nemzetközi Champagne Day kibővített eseménysorozata. A kezdeményezés célja, hogy a champagnefogyasztása és szeretete ne kizárólag az ünnepi alkalmakra korlátozódjon, és egy minél szélesebb közönség számára váljon elérhetővé.
A nemzetközi Champagne Day – amelyet hagyományosan minden év októberének negyedik péntekén rendeznek meg – világszerte mozgatja meg a champagne-kedvelőket. A világnapot Magyarországon olyan ikonikus márkák karolták fel, mint a Moët & Chandon, a Veuve Clicquot, a Ruinart, a Dom Pérignon, a Charles Heidsieck és a Deutz, akiknek hosszú távú célja a champagne-kategória hazai népszerűsítése. A kezdeményezés kibővítésének köszönhetően minél több olyan vendéget szeretnének megszólítani, akik nyitottak az újdonságokra és a kulináris élmények mellett a minőségi italválasztásra is nagy hangsúlyt fektetnek.
A Champagne Week minden érdeklődő és champagne-rajongó számára tartogat majd újdonságokat, hiszen ezúttal pohárral is kóstolhatóak lesznek azok a tételek, amelyek a hétköznapokban általában csak palackkal érhetőek el. Az exkluzív ajánlatokról a résztvevő vendéglátóhelyek platformjain értesülhet a közönség.
Champagne, ahol a csoda történik
Champagne tartomány az egyetlen olyan hely Franciaországban, amelynek területi határait, tradícióit és művelésének módszertanát 1936 óta jogi értelemben véve is védettnek minősítették. Csak az a pezsgő minősülhet hivatalosan champagne-nak, amelyet helyileg Champagne-ban, a tradicionális metódus, az ún. méthode traditionelle alapján készítenek el, háromféle szőlő, pinot noir, pinot menuier és chardonnay felhasználásával.
A champagnekészítés hagyományai a középkorig nyúlnak vissza, azonban valódi népszerűségre a 19. századtól kezdve tett szert. A champagne – amelynek többek között Napóleon is lelkes fogyasztója volt – az ünnepi események, gálák, exkluzív vacsorák kihagyhatatlan kiegészítőjévé vált. A legnagyobb házak azóta is a kiválóság és a fényűzés jelképei: a Moët & Chandon, a Veuve Clicquot és a Dom Pérignon neve a mai napig egyet jelent a magas minőséggel és a luxussal.
Partnereinkkel együtt egész évben azért dolgozunk, hogy a champagne-ra fogékony közönséget folyamatosan edukáljuk és megismertessük őket az újdonságokkal. A Champagne Week egy kiemelkedő lehetőség számunkra, hogy olyan maradandó élményt szerezzünk a vendégeknek, amelynek köszönhetően a champagne megértése, fogyasztása és szeretete az életmódjuk részévé válhat
– fogalmazott Rozsnyói Krisztián, a Fine Brands Company értékesítésért és marketingért felelős vezetője.
A programban résztvevő vendéglátóhelyek:
Budapest:
- Alessio Kávézó & Étterem
- Balagan
- Bombay Budapest
- Borkonyha
- Déryné
- DiVino Bazilika
- Felix Kitchen&Bar
- Flava Kitchen & More
- Kempinski Hotel Corvinus
- Leo Rooftop Budapest
- Mercatino Ristorante Enoteca
- Pasarét Bisztro
- St. Andrea Skybar
- St. Andrea Restaurant
- Stand Restaurant
- Tokio Budapest
- Urban Betyár Restaurant
- W Budapest
- Yama Budapest
Vidék:
- Apatúr Sörház, Győr
- Avalon Resort & Spa, Miskolctapolca
- Bambara Hotel, Felsőtárkony
- Bori Mami, Gyöngyös
- BOTANIQ Turai Kastély, Tura
- Casa Christa, Balatonszőlős
- DiVino, Győr
- Hotel Vinifera Wine & Spa, Balatonfüred
- IKON Restaurant, Debrecen
- Kreinbacher Birtok, Somló
- Lamaréda Étterem és Bisztró, Győr
- LUA Resort, Balatonfüred
- Mala Garden Hotel, Siófok
- Mövenpick Balaland Resort Lake Balaton, Szántód
- 42 Restaurant, Esztergom
- Piac 42, Esztergom
- Platán Gourmet, Tata
- Sieger Sport & Gastro Bar, Győr