A közösségi médiumok térnyerésével párhuzamosan kommunikációnk is sosem látott gyorsasággal funkcionál. Kapcsolatfelvételeinknek gyakorlatilag már nincs se térbeli, se időbeli korlátja, így egyre fontosabbá válik a kommunikációs téma aktualitása – ebben azonban van még hova fejlődnünk.
Nincs is zavaróbb ugyanis annál, ha egy-egy mások, vagy általunk megosztott cikknél, bejegyzésnél kiderül, hogy az adott tartalom már hónapokkal ezelőtt aktualitását vesztette. Mit lehet ilyenkor tenni? Eddig csak annyit, hogy törtöltük az adott bejegyzést, hamarosan azonban már az is lehetséges lesz, hogy gyakorlatilag meg sem osztjuk azt a bizonyos tartalmat: a Facebook egyik legújabb újítása alapján ugyanis, minden három hónapnál régebbi bejegyzésnél, ha rákattintunk a megosztás gombra, egy felugró ablak figyelmeztetni fog minket, hogy az az adott tartalom már nem aktuális – tudhatjuk meg a Verge beszámolójából.
A Facebook által közzétett bejelentésből az is kiderült, hogy a funkció bevezetésére valóban azért van szükség, hogy bizonyos tartalmakról, ne higgyük azt, hogy frissek – különösen igaz ez szenzitív tartalmak esetén, mint például eltűnt személyekkel kapcsolatos tartalmaknál és adománygyűjtések során, vagy útszélén hagyott, gazdára váró állatok esetében.
A Facebook amúgy nem az első cég, ami ilyen funkció bevezetésével próbálkozik: a beszámolóból az is kiderül, hogy a Guardian már egy ideje megjelöli cikkei megjelenési évét, akkor, ha az utólag kerül ki a közösségi oldalakra.