Facebook borítókép
Fotó: Facebook/High Note SkyBar

Facebooktól a TikTokig: melyik mire jó - és mire nem? 1. rész

Napi 3 óra: ilyen sok időt tölt el naponta egy átlagos felhasználó a különféle internetes közösségi oldalakon. A 30 év alattiak már többet, mint a televízió előtt. De vajon melyik kinek, és mire jó? Sorozatunkban végigvesszük a lehetőségeket, jó példákkal.


Komoly versenyelőnyre tehetsz szert a cégeddel, ha már szépen felépített követőbázisod és aktív jelenléted van az olyan népszerű platformokon, mint Facebook, az Instagram vagy éppen az új sztár, a kínai hátterű, de Magyarországon is hódító Tik-Tok. Okosan írva, posztolva ingyen, vagy fillérekből tudsz többszáz, vagy ezer potenciális vásárlót elérni.

Mivel ezeken a felületeken sok időt töltenek el a felhasználók, ez kiváló lehetőség, hogy megragadd a figyelmüket, megismertesd velük a vállalkozásodat, a termékedet vagy a szolgáltatásodat Pontos célzással és kreatív megjelenéssel ki lehet tűnni, és vásárlásra, kapcsolatfelvételre lehet ösztönözni az embereket. Első részünkben a Facebook szerepel.

Facebook

● Korosztály: 18-60 év

● Magyar felhasználók száma: 6+ millió

● Használat célja: információgyűjtés, kapcsolattartás

● Leginkább javasolt: helyi vállalkozások, szolgáltatások, események népszerűsítésére

Az elsőszámú közösségi média csatorna: „ami nincs fent a Facebookon, az nem is létezik". Ez a cégekre is vonatkozik. Bár azt már évek óta tapasztalni lehet, hogy a Facebook oldalak organikus elérése csökkent (fizetett hirdetés nélkül ma körülbelül a követők, ismerősök 15%-a lát egy-egy posztot - kivétel az úgynevezett „zárt csoportban", ahol ez az arány még 80% körüli) presztízs kérdése is egy jól felépített oldal. Pláne akkor, ha egy „post boost-tal", vagyis egyes posztok meghirdetésével forgalmat viszünk az oldalra, és ezáltal mindössze néhány ezer forintért népszerűsítünk egy aktuális akciót vagy eseményt. Sokan meglátogatják az oldalunkat, információt gyűjtenek, megnézik mások véleményét, és ez alapján lesz meghatározó benyomásuk rólunk.

Nemcsak jónak, egyedinek is kell látszani: például remek döntés egy szép videót választani az oldal borítóképének.

Egy étterem esetén érdemes a hangulat és az ínycsiklandó ételek, italok bemutatásáról szólnia ennek a videónak.

PÉLDA: A Budapest szívében, a Bazilika mellett található Aria Hotel tetején elhelyezkedő High Note SkyBar is így tesz, ahol az oldal leírásában és a posztokban is visszaköszön az üzenet: a történelem és a modern kor találkozása. Ebben a posztban például: Milyen koktél lehetett Nicola Tesla kedvence?


A figyelmetekbe ajánljuk