Az Airbus egyből három koncepciót is bemutatott 2035-re tervezett károsanyag-kibocsátás mentes repülőiből.


A cég legújabb erőfeszítése, hogy felhívja a közvélemény figyelmét „nulla kibocsátású" törekvésekre. Szeretné, hogy a koronavírus okozta károk helyreállítási terveiben az országoknál elsők közt szerepelne a tisztább technológia. Az Airbus hidrogénnel működtetett gépeivel venné ki a részét.

Airbus

A hidrogén használata egyébként nem új keletű gondolat a repülés történetében. A léghajókat is ezzel működtették a 20. században, ám a veszélyei miatt kerozinra cserélték a légiközlekedésben, évről-évre újra kísérleteznek azonban használatával. A hidorgén biztonságát megkérdőjelező aggodalmakat az Airbus elutasította, és máris hatalmas beruházásokat szorgalmazott az új energetikai infrastruktúrába.

Airbus

A legtöbb ma használt hidrogént földgázból nyerik ki, ami szén-dioxid-kibocsátást eredményez. Az Airbus szerint azonban a repüléshez használt hidrogént megújuló energiából állítják elő, és elektrolízissel vízből nyerik ki, így teljes mértékben szén-dioxid-mentes lesz.

Airbus

A három gép közül az egyik egy turbólégcsavaros szerkezet, ami 120-200 utast szállítana. Több mint 3000 kilométer megtételére lesz képes és a klasszikus kerozinnal működtetett robbanómotort felváltja egy hidrogén-meghajtású gázturbinás motor. A második gép légcsavaros kialakítást fog kapni, és a rövid utakra lesz alkalmas.

A harmadik repülő viszont formailag teljesen különbözik az eddig megszokottaktól. A szárny és a repülőgéptörzs gyakorlatilag egybeolvad, így nagyban hasonlít majd a Flying-V tervezett gépéhez. A tulajdonságai megegyezik az első koncepcióéval.

Valószínűleg a hidrogén tárolása is szerepet játszhatott a formában, de úgy néz ki a jövő repülőgépei már nem feltétlenül a megszokott oldalszárnyas tervezéssel emelkednek majd a magasba.

Friss

MIT

Olyan arcmaszkot terveznek, ami elpusztítja a koronavírust

A hagyományos arcmaszkok ugyan hatékonynak bizonyultak a koronavírus terjedésének mérséklésében és csökkentik a fertőzés kockázatát, azonban nem nyújt száz százalékos védelmet. A Massachusetts Institute of Technology (MIT) kutatói azonban egy lépéssel többet szeretne: olyan maszkot, ami inaktiválja a vírusokat.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A figyelmetekbe ajánljuk