A japán építész Fujimoto által - a Tin Drum mixed reality stúdióval együttműködésben -, létrehozott virtuális művét a V&A Múzeumban helyezték el. Egyszerre akár 50 vendég is felveheti a speciális szemüvegeket, és felfedezhetik a Fujimoto által tervezett kísérleti építészeti formákat – írja a Deezen.
Miközben a látogatók keresztül haladnak a Medusán, a dinamikus szerkezet a résztvevők mozgása alapján változik és fejlődik.
A látogatók egyszerre figyelhetik meg ezt a virtuális építészeti alkotást a galéria által behatárolt térben. A szerkezet az egész csoportot figyeli, és annak alapján változtatja meg önmagát, amit a közönség viselkedéséről megfigyel
-mondta Yoyo Munk, a Tin Drum tudományos vezetője.
Az installáció a nevét a mitológiai Medúza alakjáról, valamint a medúzára vonatkozó zoológiai kifejezésről kapta, a mítosz és a tudomány összeolvadásával, amely a tervezés középpontjában állt.
Tetszett nekünk az élet olyasfajta alakjának ötlete, amely megtalálja ezt az egyensúlyt valami között, ami szép, vonzó és veszélyes
-magyarázta Munk.
A stúdió a fény és a víz alatti biolumineszcencia – az élőlények fénykibocsátása - iránti ősi vonzalmat is felhasználta a fejlődő dinamikus struktúra kialakításához.
Sok inspirációt merítettünk a természetes fénystruktúrákból, például a sarki és a fényforrásokhoz való kapcsolatunkból
-emlékezett vissza.
A Medusát úgy tervezték, hogy a virtuális installációhoz kapcsolódó túra során játékra, interakcióra és a fények követésére ösztönözze az látogatókat.
Munk szerint mind Tin Drumot, mind Fujimotót leginkább a fény építészeti felhasználásának lehetőségei érdekelték.
Mindannyiunk számára izgalmas az az elképzelés, hogy olyan struktúrákat lehet építeni, amelyeknek nincs fizikai formájuk, csak a szembe vetített fényként léteznek. Ez a tér képes megváltoztatni az érzékelt környezetünket és azt, ahogyan érezzük és felfedezzük, miközben nincs fizikai formája
-folytatta Munk.