vonat Olaszországban
Fotó: Shutterstock

Új éjszakai vonat köti össze Olaszország északi és déli részét

Kétségtelen, hogy az éjszakai vonatozás reneszánszát éljük: egyre többen választják ezt az opciót akár a nappali utazás, akár a repülés helyett. Nekik pedig egyre több szolgáltató kedvez: a European Sleeper nevű cég legújabb járata után az olasz Trenitalia is új éjszakai vonatot indít a közeljövőben.


Olaszország állami vasúttársasága, a Trenitalia a napokban jelentette be, hogy a nyári időszakban több járattal is bővíti szolgáltatását. Ezek közé tartozik egy új, éjszakai vonat is, ami várhatóan hétvégente fog közlekedni az északi és a déli régiók között.

A járatot a Frecciarossa fogja üzemeltetni, végállomásai pedig az észak-olaszországi Milánó, valamint a csizma sarkában elhelyezkedő Lecce lesznek.

A Milano Centraléből 22:45-kor induló vonat Lecce előtt Milano Rogoredo, Parma, Reggio Emilia, Modena, Bologna Centrale, Foggia, Barletta, Bari Centrale, Monopoli, Fasano, Ostuni és Brindisi állomásait fogja érinteni.

A vonatok valamivel több mint 9 óra alatt jutnak el az ország déli részébe. A Milánóból induló szerelvény így 7 óra 57 perckor ér majd Leccébe, a visszafelé közlekedő vonat pedig 21:05-kor hagyja el az állomást, és másnap reggel 7:35-kor érkezik meg a Milano Centralébe.

A Drive szerint az első járat már júniusban elindulhat.

vas\u00fat\u00e1llom\u00e1s Lecc\u00e9ben

Fotó: Shutterstock

Ezzel párhuzamosan a Trenitalia arról is tájékoztatott, hogy ismét üzembe helyezik a szerelvényeket a délkeleti Putignano – Rutigliano vonalon, a Frecciarossa és a Frecciargento pedig további 13 járatot indít el a déli Puglia és Róma között – ezek közül kettő ráadásul egészen Firenzéig közlekedik majd.

A vonat központi szerepet játszik az emberek életében, nemcsak mint közlekedési eszköz, hanem mint szociokulturális helyszín is, ami az egészséges életvitelt, a közösségi életet és a fenntartható szemléletet is ösztönzi

– foglalta össze az olaszországi vasúti közlekedés lényegét Stefano Cuzzilla, a Trenitalia elnöke a Time Out cikkében.

A figyelmetekbe ajánljuk