kulcs átadása a recepción
Fotó: Shutterstock

Ezért szüntetik meg a szállodák a hagyományos bejelentkezési időket

A megszokott délután 2 órai bejelentkezés és a 11 órai távozás szigorától egyre több szálloda tér el. Rájöttek a hotelek, hogy a megengedőbb időbeosztással nem csupán a vendégek, hanem ők maguk is jól járnak.


A vendégek ugyan sokszor próbálják átalakítani a be- és kijelentkezési időpontokat, a szállások sokszor nem engednek a kéréseiknek. A legtöbb helyen ugyanis a 11 és 14 óra közötti háromórás időtartam azt a célt szolgálja, hogy a takarító személyzet tisztává és így átadhatóvá tegyen minden szobát.

Ezt is olvasd el! Egy biztonsági szakértő szerint ezekre a dolgokra kell a legjobban figyelni a szállodákban

Egyes hotelek azonban piaci rést fedeztek fel ebben. Elsők között a Standard Hotels vezette be Standard Time nevű fizetős szolgáltatását, amely lehetővé tette a megszálló vendégek számára, hogy akkor jelentkezzenek be vagy ki, amikor csak szeretnének.

Pár évre rá a stílusos butikhotel-csoport, a The Hoxton is megvalósította hasonló ötletét. Lényege ennek is a szabad időpontválasztás volt: az érkezésük napjának éjféljétől be-, az elutazásuk napjának éjfélig bármikor kijelentkezhettek a náluk megpihenők.

Ráadásul ez az extra szolgáltatás nem is került felárba, ezzel a kényelmi tényezővel azonban elérték, hogy visszatérő vendégeket szerezzenek maguknak.

Ez is érdekelhet: 6 szálloda, ahol mindent elkövetnek a tökéletes alvásért

sz\u00e1llodai szoba kinyit\u00e1sa k\u00e1rty\u00e1val

Fotó: Shutterstock

A portugál Octant Hotels továbbgondolta és kiterjesztette mindezt a szállodában található összes helyiségére: eltörölte a medencék és a reggeli büfék zárási idejét is.

Egyre több szálloda nyújt ilyesfajta exkluzív szolgáltatásokat, ezeket viszont szándékosan nem reklámozzák nyilvánosan.

Sok helyen azonban csak úgy lehet megtudni ezt, ha magánál a hotelnél keresztül történik a foglalás vagy konkrétan rákérdez a vendég a szoba ki- és bejelentkezésének részleteire.

Igaz, hogy még sok helyen külön szolgáltatásként nem jelenik meg mindez, de érdeklődni erről a recepciónál mindenképp érdemes. Amennyiben pedig rugalmas a szállásadó, úgy a megszálló vendég is meg fogja jegyezni ezt a kedves gesztust.

A figyelmetekbe ajánljuk