Ha szállodai tartózkodásról van szó, van néhány határozottan követendő szabály, amely még élvezetesebbé teszi az utazást.
Az utazási logisztika általában véve a stressz egyik fő forrása lehet a nyaralás alatt. Amikor rohanunk a repülőtereken, a szállodai szobákból, vagy a vacsorafoglalásra, a dolgok elfelejtődnek vagy elvesznek. A legegyszerűbb ellenszer, ami viszont kihívást jelent, ha éppen úton vagyunk, hogy egyszerűen lelassítunk. Ha szánsz rá néhány plusz percet (amit általában nem akarsz megspórolni), az segít, hogy minden rendben legyen az úton.
Nincs okod arra, hogy egyszerre jelentkezz ki a szállodai szobából, fejezd be a csomagolást, keresd meg az úti okmányaidat, és hívj egy Ubert. Koncentrálj egyszerre csak egy dologra, és adj magadnak teret a lélegzetvételre ahelyett, hogy túlterveznéd magad, és végül elkerülheted a klasszikus hibákat, amelyeket az utazók elkövetnek.
Az utolsó dolog, amit a nyaralás során szeretnél, hogy rejtett díjak áldozatává válj. De néha elkerülhetetlenek a beépített pluszköltségek, mint például az üdülőhelyi díjak. A legjobb, amit tehetsz, hogy előre szólsz ezekről a díjakról, így be tudod kalkulálni őket a szobaárba. Bejelentkezéskor érdeklődj az üdülőhelyi díjról - még akkor is, ha már tudsz róla. Az üdülőhelyi díjak sajnos egyre gyakoribbak.
A szállodafoglaláskor ne feledd, hogy néhány szálláshely lépéseket tesz a tipikus bejelentkezési és kijelentkezési szabályok semmissé tételére. A Hoxton szállodák Williamsburgtől Rómáig bevezették a Flexy Time-ot, hogy teljesen eltöröljék a korlátozó ki- és bejelentkezési időpontokat. Ha korai bejelentkezést vagy késői kijelentkezést kérsz, a legjobb, ha rugalmas vagy a szobatípusodat illetően, mivel ez növelheti annak valószínűségét, hogy a szálloda teljesíteni tudja a kérésedet.
Előfordult már, hogy távozás előtt megálltál, és azt suttogtad magadban: pénztárca, telefon, kulcsok? Ha nem, de állandóan tanácstalan vagy, hogy hol vannak a személyes holmijaid, talán itt az ideje elkezdeni. Ugyanez a pénztárca, telefon, kulcsok elv érvényes, amikor kijelentkezel egy szállodai szobából. Menj végig egy mentális ellenőrzőlistán, és járd végig a szobád, mielőtt távozol.
Ösztönösen adunk borravalót a felszolgálóknak, a csaposoknak, a fodrászoknak és a taxisoknak. A szálloda takarító személyzetének hagyott borravalónak is második természetűnek kellene lennie. Ha elfelejtettünk naponta borravalót adni a takarításnak a tartózkodásunk alatt, a legjobb, ha kijelentkezés előtt hagyunk borravalót a szobában.
(Forrás: Travel+Leisure)