algéria villamos

5 ország, ahol pár forintért tömegközlekedhetünk

Minden nagyváros alapját a jó és megfizethető tömegközlekedés képezi. Európa ráállt a vasútfejlesztésre, mivel nem titkolt célja, hogy a vasúti közlekedés a repülés alternatívája legyen. Compare the Market utasbiztosítási szakértői kielemezték a különböző országok tömegközlekedésre vonatkozó jegyárait, összemérve az egyirányú jegyeket és a havi bérleteket, majd egy átlagot vontak, hogy megtudják, hol lehet a legolcsóbban, illetve a legdrágábban tömegközlekedni. De hol kell a legkevesebbet költenünk rá?


Nepál

Egy útra szóló jegyár: 0,18 euró, -nagyjából 68 forint

Átlagos havi bérletár: 7,10 euró, nagyjából 2700 forint

Nepálban az autós közlekedés nem egyszerű, az esős évszakokban több út is járhatatlanná válik. Ettől függetlenül létezik tömegközlekedés az országban: Katmanduban a Ratna Park a központi csomópontja a busz- és minibuszforgalomnak, de motoros riksákra, vagy más néven tuktuktukra is fel lehet pattanni, ahogy a helyi buszjáratokat is igénybe vehetjük, amik a Katmandu-völgybe viszik az utasokat – írja a Drive Magazine.

Ez is érdekelhet: Visszatérhet a két nagy európai fővárost összekötő hálókocsis vonatjárat

Üzbegisztán

Egy útra szóló jegyár: 0,12 euró, nagyjából 45 forint

Átlagos havi bérletár: 9,39 euró, nagyjából 3550 forint

A főváros, Taskent metrórendszere még 1977-ben készült el elsőként a Szovjetunió utódállamai közül. A lenyűgöző metróvonal a város büszkesége, mivel hosszú évtizedek után is remek állapotban van. Az amúgy kiterjedtnek mondható buszhálózattal viszont már akad némi probléma: nincs megfelelően kitáblázva, és a menetidő is kiszámíthatatlan – emiatt érdemes a metrónál maradni.

Algéria

Egy útra szóló jegyár: 0,17 euró, nagyjából 64 forint

Átlagos havi bérletár: 8,64 euró, nagyjából 3300 forint

Az első északnyugat-afrikai város, amely metrórendszerrel rendelkezett, Algír volt, ahol még 2011-ben fejezték be a hálózatot. A megnyitása óta a 19 állomásos földalattival évente több mint 40 millió ember utazik. Emellett az ország hét városa – Algír, Oran, Constantine, Setif, Sidi Bel Abbes, Mostaganem és Ouargla – büszkélkedhet villamoshálózattal, drótkötélpályákkal, valamint függővasutakkal is.

\u200bPakiszt\u00e1ni vas\u00fat\u00e1llom\u00e1s

Pakisztáni vasútállomás

Shutterstock

Pakisztán

Egy útra szóló jegyár: 0,17 euró, nagyjából 64 forint

Átlagos havi bérletár: 6,58 euró, nagyjából 2500 forint

A pakisztáni kormány az infrastruktúra és a környezetvédelem fejlesztése érdekében modern buszflottát vásárolt Karacsiban, Lahorban és Iszlámábádban – a 8000 jármű a korábban nem túl hatékony sárga vagy fehér, magántulajdonban lévő minibuszokat váltja fel, így nemcsak olcsóbb, de sokkal tisztább is lesz a tömegközlekedés az országban.

Olvasd el ezt is! Ha Kína így halad a vasútfejlesztéssel, hamarosan repülőkre sem lesz szükség

Srí Lanka

Egy útra szóló átlagos jegyár: 0,16 euró, nagyjából 60 forint

Átlagos havi bérletár: 5,43 euró, nagyjából 2000 forint

Srí Lankán a földi tömegközlekedés 93%-a autóbuszokból áll, a városok között közlekedő járatokat az állami tulajdonú SLTB (Sri Lanka Transport Board) üzemelteti.

A főváros, Colombo kiterjedt buszflottával rendelkezik, a legtöbb járat Pettah városnegyedéből, a központi csomópontból indul. A városban buszsávokkal még elvétve találkozni, de a tervek szerint ezeket is hamarosan kiépítik, amik a kereszteződéseknél elsőbbséget biztosítanak majd, hogy hatékonyabbá tegyék a közlekedést.

A figyelmetekbe ajánljuk