Tavaszi kirándulások kutyával
Megérkezett a nyár és vele együtt a tökéletes idő arra, hogy a hétköznapok jól megszokott körei helyett új területeket fedezzünk fel kedvencünkkel. Magyarországon minden lehetőség megvan arra, hogy háziállatunkkal olyan kirándulást szervezzünk, ami nemcsak a gazdinak, de kedvencének is csodás élmény lehet.

Olvasóink kedvéért összeszedtünk néhány praktikus tanácsot, amelyek segítenek egy szuper tavaszi kirándulás megszervezésében kutyával.

Figyeljünk a kutyánk igényeire!

• Öltöztessük! Ha kedvencünkre gyakran ruhát adtunk télen, érdemes egy kényelmes darabot magunkkal vinni az útra tavasszal is. Az időjárás ilyenkor még kiszámíthatatlan, ezért legyünk körültekintőek! A ruhát viselő kutyák hozzászoknak testhőmérsékletük külső szabályozásához, így könnyen megfázhatnak öltözet hiányában tavasszal is.
  • Tisztítsuk meg a tappancsokat! A télen használt –sokszor ártalmas– jegesedés elleni szerek sajnos még a környezetben maradhatnak, ezért fokozottan figyeljünk a talpak alapos tisztítására kirándulás után.
  • Hidratáljuk! Vigyünk magunkkal egy kis üveg vizet és folyamatosan gondoskodjunk kedvencünk folyadékbeviteléről. Előzzük meg, hogy a kirándulás során megszomjazó eb a tócsákból igyon, hiszen fennálhat a jegesedésgátlók mérgezésének veszélye.
  • Gondoskodjunk a pihenéséről! Minél termetesebb a kutya, annál körültekintőbben kell elkezdeni tavaszi átmozgatását, ezért fontos a fokozatosság. Készítsünk például hordozhatókutyafekhelyet házilag, hogy biztosítsuk kedvencünk kényelmét a kirándulás során is.

Figyeljünk a saját igényeikre!

A fentiekben kifejtettük, hogy milyen szempontokat érdemes vizsgálni kedvencünk egészsége védelmében azonban fontos, hogy a saját igényeinkről se feledkezzünk meg a tavaszi kirándulás szervezése során.

• Gondoskodjunk a megfelelő étel és ital mennyiségéről
  • Ne sajnáljuk a minőségi eszközökre befektetett pénzt. Egy jó túracipő akár több tízezer forintba is kerülhet, míg a silány lábbeli komoly ortopéd károkat okozhat. Ha nem tudjuk megengedni magunknak a magas minőségű kellékeket, aszabad felhasználású kölcsön jó alternatívát jelenthet a megoldásra.
  • Tavasszal is védekezzünk az UV sugarak ellen jó minőségű készítménnyel, minél több lehetséges módon (pl. fényvédő krém, UV szűrős napszemüveg).
  • Figyeljünk a testünk jelzéseire! Ha hónapok óta nem mozogtunk, akkor ideálisabb egy rövid távú, sík terepet választani az első kirándulásunk helyszíneként. Ha jó az állóképességünk és kutyánk is jó egészségnek örvend, akkor nyugodtan tervezhetünk hosszabb távú utakat is.

Kutyabarát kirándulóhelyek Magyarországon

Kiindulópontként megosztunk 5 kutyabarát helyet, amit a friss levegő, izgalmas domborzat és a csodálatos panoráma miatt jó szívvel ajánlunk a tavaszi kirándulások helyszínéül:

1. Drégelyvár: a várhoz vezető tanösvény akár kicsi gyermekek és kistestű kutyák számára is ideális lehet. Nincsenek meredek emelkedők, és akár hűvös időben is kellemes úticél.
  2. Normafa: a budapestiek közkedvelt kirándulóhelye, ami alkalmas családi piknikezésre, vagy akár sportolásra is. Ha szeretnénk összekötni a kellemeset a hasznossal, választhatunk könnyű, közepes és nehéz ösvényt.
  3. Öreg-tó: ha vízpartra és békére vágyunk, sétálhatunk egyet Tatán. Amennyiben négylábú kedvencünk szereti a vizet, itt biztosan jól fogja érezni magát.
  4. Gaja-völgy: a Kelet-Bakonyban található szurdokvölgy kutya- és családbarát kirándulóhely. Előnye, hogy a Tájcentrum épületénél van lehetőségünk szabadtéri sütésre, így akár barátainkat is meghívhatjuk egy nagy közös barangolásra.
  5. Csóványosi-kilátó: a Börzsöny legmagasabb csúcsához vezető utat a tapasztaltabb gazdiknak és kedvenceknek ajánljuk, hiszen hosszú távú és meredek úticélról van szó. Ha kihívást keresünk, itt biztosan megtaláljuk!

Bátran tervezzünk kedvenceinkkel közös kirándulást, hiszen nemcsak egészségünk hálálja meg, de csodás élményekkel is gazdagodhatunk. Gazdik és ebek, tavaszi kirándulásra fel!