Meghosszabbították az Egyesült Államokban a kötelező maszkviselést, ezt pedig nem mindenki viselte túl jól.
Pilóták egy kis csoportja, akik nagy amerikai légitársaságoknál dolgoztak, beperelték a Betegségmegelőzési és Járványügyi Központot (CDC), amiért az új rendeletében meghosszabbította a kötelező maszkviselést az országban. A hoszabbítás április 18-ig szól, de persze bármi változhat új variánsok, a nemzeti járványügyi adatok és a legújabb tudományos konszenzus alapján, írja a Haszon.
A kis csoport egyébként számszerint 10 pilótát foglal magában, akad köztük JetBlue, American Airlines és Southwest Airlines dolgozó is. A periratban azzal vádolják a hivatalos szervet, hogy a hosszabbítás számtalan tudományos és orvosi tanulmányt és cikket figyelmen kívül hagyott, illetve azt is álítják, hogy az arcmaszkok legalább 68 módon károsak az emberi egészségre.
Érvük két okból is kevésbé tűnik meggyőzőnek, hisz amikor tudományos konszenzus alapján cselekszik valami, akkor figyelmen kívül fog hagyni számtalan cikket és tanulmányt, ami a kisebbségbe tartoznak. Magyarul ha 7 tanulmány A-t állít és 2 tanulmány B-t, akkor a legésszerűbb arra a 7-re alapozni, és figyelmen kívül hagyni a másik kettőt.
Másrészt a legalább 68 fura és érdekesen kerek szám és kicsit soknak is hangzik. Illetve a legalább alapján úgy hangzik, mintha ott feladták volna a számlálást, de addig még számolták. Akad persze ennél egy sokkal meggyőzőbb állításuk is, aminek több alapja van, mint a fenti, kevésbé meggyőzőeknek.
Rámutattak ugyanis, hogy a 2021-es év a kereskedelmi légiközlekedés történetek legrosszabbja volt a nem megfelelően viselkedő utasok tekintetében. Ennek pedig fő oka az volt, hogy az utasok folyamatosan balhéztak amiatt, hogy maszkot kell hordaniuk a repülőgépen, a szabály betartatása pedig mivel a pilótákra hárult, ők voltak mindennek az elszenvedői.
Emellett említik az úgynevezett maszkfáradtság nevű jelenséget is, ami egyfajta energiahiány, ami akkor alakul ki, ha túl hosszú ideig viseltünk maszkot. Valószínűleg emiatt nem fogja feloldani az egész országban a szervezet a kötelező maszkviselést, de előfordulhat, hogy a végeredmény egy repülésre vonatkozó külön szabályozás lesz.