Amszterdam
Shutterstock

Elegük van a bulizó turistákból, újabb kampányt indított a népszerű európai város

Amszterdam vezetése újabb ötlettel próbálkozik annak érdekében, hogy a turisták másképp gondoljanak Amszterdamra. Legfőbb céljuk, hogy végre elhagyják az elmúlt években – szerintük tévesen – kialakult bulivárosimázst.

Amszterdam sokszínűségéről híres: a csatornák, a kerékpárok és a sör városa is, amellett, hogy bájosan egyedi építészetével és hihetetlen művészeti gyűjteményeivel is képes lenyűgözni az odalátogatókat. A turisták azonban legfőképp buliközpontként tekintenek rá.

Ez is érdekelhet: Csatornaházak, fesztiválok, lakóhajók – így fedezd fel Amszterdam csatornáit!

A helyi vezetés ezen szeretne változtatni, ami ellen már korábban is tett lépéseket, megnövelték például az idegenforgalmi adó mértékét.

Sajnos a terv nem vált be, így Amszterdam városa megalkotta a 2024-es évre vonatkozó Renew your view! – azaz Újítsd meg a nézőpontodat! – kampányát.

A kampány mögött álló szakemberek célja, hogy rávegyék a turistákat, hogy Amszterdamot a helyiek szemével lássák – írja az Euronews.

Elsődleges célcsoportjuk közé azok az utazók tartoznak, akik csak a bulit és a közönséges szórakozást keresik a város kávézóiban és vöröslámpás negyedeiben. Nem a holland főváros egyébként az egyetlen, ahol elege lett a városvezetésnek a legénybúcsús és a bulizós társaságokból, Milánóban és Sevillában is elkezdték ezeknek a csoportoknak a szabályozását.

Amszterdam piros lámpás negyede Shutterstock

A turisták érdeklődésének átformálása érdekében például 2024. január 1-től a hatóságok nem adhatnak engedélyt ajándékboltok számára a belvárosban. Ehelyett könyvesboltokat, szalonokat vagy edzőtermeket nyitnának ezeken a helyeken.

Ezt is olvasd el! Ez a nemzetközi repülőtér a legforgalmasabb jelenleg az egész világon

A kampány legfőképp a 18 és 35 év közötti férfiakat célozza meg, mivel ez az a csoport, amely a tapasztalatok szerint a városban a legtöbbször viselkedik kellemetlenül. Ezért a vöröslámpás negyedben a marihuána fogyasztását, valamint az ottani éttermek és ételárusok korábbi bezárását rendelték el.

Eddig ez nem tántorította el jelentősen a turistákat, de némileg megváltoztatta a városról alkotott képet, és a látogatókban jobban tudatosította a szabályokat

– magyarázta Femke Halsema polgármester a városi tanácshoz intézett levelében.

A kampány célja tehát nem a turisták elrettentése és korlátozása, hanem sokkal inkább a sokszínű lehetőségek bemutatása.

Ahogy a mottó is fogalmaz:

Amszterdam megmutatja, hogyan lehetsz önmagad, miközben teret adsz másoknak is.


A figyelmetekbe ajánljuk